SEO-bureau

Skal din virksomhed findes i søgemaskinerne?

Vores SEO-bureau har mindst 5 års erfaring med søgemaskineoptimering af hjemmesider – for mange forskellige virksomheder.

SEO-Bureau SemRush logo
SEO-Bureau Google-logo
SEO-Bureau Bing-logo
SEO-Bureau YouTube-logo

Følg vores checkliste, og få succes i Google

Vi har som SEO-bureau arbejdet med SEO i snart et årti. Fra dengang man blot skulle stoppe sine tekster med det rigtige søgeord for at få en topplacering. Ak, dét var dengang.

I dag er algoritmerne meget mere raffinerede, og til trods for at 80% af SEO-bureauerne stadig sidder og on-page-optimerer tekster, så er det ikke længere den rigtige løsning. I dag ser man både YouTube-videoer, billeder og i høj grad annoncer på mange søgeord. Google Shopping har fået større og større indpas gennem årene, og det har en effekt på det organiske arbejde – og dit salg. Denne udvikling betyder mere end nogensinde før, at SEO er en tværfaglig disciplin. Det kræver med andre ord et stærkt samarbejde mellem SEO-eksperter, designere, udviklere og marketingmedarbejdere.

Det er med årene blevet mere og mere uoverskueligt at arbejde med SEO. Derfor har vi lavet en checkliste, der kan hjælpe dig med at genvinde overblikket og øge kundetilstrømningen organisk gennem søgemaskinerne. Og derfor øge dit salg!

 

SEO-checkliste – skridt for skridt:

Google Services*:

Virksomheder, der vil tages alvorligt af søgemaskinen, skal tilmeldes Google virksomheds-register. Det hedder Google MyBusiness. Derudover anbefaler vi Google Search Console og Google Analytics, der sammen danner grundlaget for din indsamling af data.

Søgeords & SERP-analyse:

Det første spørgsmål, vi altid stiller os selv, er: “Hvad søger jeres brugere efter?” Det opklarer vi med en søgeordsanalyse. Når vi har afklaret, hvad folk søger på, så afdækker vi, hvordan søgemaskinen ønsker at fremvise informationer på den pågældende søgeresultatside.

On-page-optimering:

On-page-optimering er den “simple” del af søgemaskine-optimering. Det handler om optimering af tekster, optimering af intern linking og URL’er samt tilretning af metabeskrivelser med USP’er for de individuelle søgeord.

Teknisk SEO

Den tekniske del af SEO kræver, at du har lidt erfaring med kode og databehandling. Teknisk SEO inkluderer schema mark-ups, optimering af kode, hastighedsoptimering og en række bagvedliggende faktorer, som sender signal til Google om, at man arbejder professionelt med sin hjemmeside.

Linkbuilding

Når der er styr på de mest basale ting, såsom on-page optimering og URL-strukturer, er det vigtigt, du begynder at bygge links. Links kan komme fra presse, blogs, linkkataloger, PBN’s og meget mere. Vi anbefaler, at man skaffer mindst 3 links om måneden, da det er et løbende stykke arbejde.

*Bekræft ejerskab af din virksomhed

SEO-bureau Google MyBuisness

1. Vi analyserer

Til at starte med laver vi analysearbejde for at sikre, at vi arbejder i den rigtige retning. SEO er et marathon, og derfor skal vi bruge vores kræfter på den rigtige måde. 

2. Vi lægger en strategi

Vi lægger en konkret strategi for arbejdet i fællesskab med din virksomhed. Denne strategi testes og justeres løbende, idet vi får data ind fra vores værktøjer.

3. Du er på side 1

Når vi kommer igennem vores SEO-checkliste, så begynder hjemmesiden langsomt at stige. Følger du vores råd, når du side 1 inden for de første 6 måneder.

Kontakt os her:

Se vores cases

Vi arbejder hårdt for at sikre resultater for din online forretning. Hos os kan du forvente en professionel relation og høj kvalitet.

Bliv klog på søgemaskinerne og deres algoritmer!

Når man bygger hjemmesider er der en masse ting, som foregår bagved kulisserne. Disse er utroligt vigtige for de gode resultater, men også for din og dine brugeres sikkerhed. Vi er et professionelt SEO-bureau og har samlet nogle af de vigtigste ting herunder. For hvert emne kan du læse mere, hvis du ønsker at udvide din viden om online forretning og hjemmesider.

Hvad er lokal SEO?

Lokal SEO er disciplinen at optimere din hjemmeside og Google MyBusiness, så den positioneres på søgninger inden for et geografisk afgrænset område. Eksempelvis en by, bydel, kommune, region eller distrikt.

Har du en forretning eller en service, der arbejder og beskæftiger sig med et bestemt geografisk område, er det vigtigt, at du bliver positioneret på relevante søgeord og -sætninger i dette specifikke geografiske område. Det er de færreste frisører og håndværkere, der tilbyder at køre rundt i hele landet og tilbyde deres service. Det er derfor yderst relevant at anvende lokal SEO, hvis du ønsker at arbejde med SEO, og hvis ovenstående passer på dig og din virksomhed.

Hvad er On-page SEO?

On-page SEO bliver også kaldet OnSite SEO og handler om den struktur og det indhold, der findes på en hjemmeside. Dette kunne være hjemmesidens sidetitler, tekster, billeder, interne links, Alt-tekster osv. Det betyder altså, at On-page SEO er alt det, som anses for at være en synlig del af din hjemmeside.

On-page SEO har en vigtig betydning i forhold til din hjemmesides placering i søgemaskinerne. Det er derfor vigtigt, at du får optimeret din hjemmeside, så du kan rangere højere i de organiske søgeresultater i søgemaskinerne.

Hvad er Linkbuilding?

Linkbuilding er i bund og grund det samme som anbefalinger. Det handler om at få links fra andre hjemmesider. Google forstår disse links fra andre hjemmesider som anbefalinger,og jo bedre domænerankings og autoritet der er på disse hjemmesider, du får links fra, desto mere værdifulde er anbefalingerne/linksne. 

Linkbuilding siges at være en af de vigtigste SEO faktorer og er derfor afgørende for bedre placeringer i søgemaskinerne.

Links fra andre sider kan eksempelvis komme fra: Nyhedsmedier, presse, partnere, blogs, social shares, linkkataloger PBNs og meget andet. Det kan til tider være en dyr fornøjelse, hvis ikke du får lagt den rigtige strategi.

Hvad er en søgeordsanalyse?

En søgeordsanalyse er det fundament, som lægger til grund for det efterfølgende arbejde med SEO. Søgeordsanalysen klarlægger, hvilke ord og sætninger folk bruger, når de søger efter ydelser eller produkter, som du tilbyder på din hjemmeside.

På baggrund af dette indblik kan du finde frem til alle de søgeord, der giver mening for din virksomhed at blive fundet via i søgemaskinerne.

Vi anbefaler altid, at du får foretaget en søgeordsanalyse, så du bliver helt sikker på, hvad folk søger på for at finde din hjemmeside. På den måde får vi afdækket, hvilke keywords der er vitale for din forretning, så du kan målrette din indsats.

Hvad er teknisk SEO?

Teknisk SEO er betegnelsen for det arbejde, der udføres i relation til kodning. Herunder korrekt brug af tags som Canonical URL Tag og Schema markup tags.
Teknisk SEO dækker over det tekniske fundament, din hjemmeside er bygget op omkring. Hvis ikke teknikken er i orden, har det stor indvirkning på din hjemmesides synlighed i søgemaskinerne.

Det handler om teknikken, der gør din hjemmeside hurtig og nem at afkode for Google. Selvfølgelig i overensstemmelse med de guidelines, som Google og andre søgemaskiner har til organiske rankings.

Indeksering, 301 redirects, tags, sproglag, mobilvenlighed, hastighedsoptimering og SSL-certifikat er bare nogle af de fundamentale ting i den tekniske SEO-disciplin.

Hvad er intern linkbuilding?

Intern linkbuilding handler om arbejdet med at oprette og tilpasse interne links. Herved også pege dem på vigtige sider på din hjemmeside, så både søgemaskinerne og de besøgende nemmere kan finde vej til dem, når de har brug for dem.

Intern linkbuilding bruges også til at kanalisere den linkværdi, et website har tilgængeligt, rundt på websitet. Jo flere gange du linker til en given side, jo vigtigere registrerer Google den som. Altså, jo højere linkværdi får den.

Med højere linkværdi er der større chance for at rangere bedre i søgemaskinerne. Som SEO-bureau ved vi, at links er utroligt vigtige for hjemmesiders kvalitetsscore.

Hvorfor bruge Google Search Console?

Google Search Console eller Webmaster-tools er et fantastisk værktøj til at få et indblik i, hvordan din hjemmeside er registreret i Googles øjne. Om den fungerer, som den skal både på desktop og mobil. Og samtidig kan du se se, hvilke søgeord og hvilke sider din hjemmeside ranker på.

Google Search Console har dog ikke direkte indvirkning på, hvordan din side ranker i Google. Det er bare et godt analyseværktøj, som hjælper dig til at få endnu bedre indblik i, om det går den rigtige vej med din SEO-indsats.

Hvad er en SERP-analyse?

SERP står for Search Engine Result Page. Det er en analyse, du laver for at finde ud af, hvad der rent faktisk sker i Google, når man søger på bestemte og relevante søgetermer. Det er oftest en analyse, du laver i forbindelse med søgeordsanalysen.

Man bruger denne analyse til at finde ud af, hvor mange andre og hvor forskellige resultater der kommer frem i Google ved et bestemt keyword. Du kan nemlig sagtens ligge på førstepladsen i Googles organiske søgeresultater, men stadig ligge langt nede på siden, fordi du bliver skubbet ned. Måske af Shopping-annoncer, tekst-annoncer, MyBusiness-profiler, billeder, Youtube-videoer og meget andet.

Derfor kan en SERP-analyse hjælpe dig til at finde ud af, om der måske var andre søgeord med halvt så meget volumen, som måske kunne give dig endnu flere clicks. Det betyder nemlig færre forstyrelser på resultatsiden for det pågældende søgeord.

Nyheder og guides 

Glade kunder fra 50+ projekter

Vi tog fat i Viral Media, da vi ønskede at få udviklet en ny, moderne og mere brugervenlig hjemmeside. De lyttede til alle vores ønsker og behov, og de var gode til at komme med forsalg og idéer, til hvordan vi skulle præsenteres som motorcykel-forretning. Siden afspejler virkelig, hvem vi er, og hvad vi laver, og har været med til at øge forespørgsler på vores motorcykler.

Lars Laursen

Vagn Jensen Motorcykler

"Det er altid dejligt, når deadlines bliver overholdt, og det må man sige, at den gjorde - og mere til. Viral Media leverede vores hjemmeside præcis, som vi havde håbet og forestillet, at den skulle være."

Joanna Jackson

Rebr

Vi har brugt Viral Media som konsulenter i forbindelse med etablering af vores nye kursusplatform, til SEO og til opsætning af nyhedsmails og salgsflows. Vi er meget tilfredse og landede indenfor 3 måneder vores største kunde nogensinde, ligesom vi har indsamlet 2.500 mails fra potentielle kunder. Så ja, de varmeste anbefalinger herfra!

Allan logo

Allan Hermansen

Swaplanguage.com

Vil du høre mere om vores kompetencer?

Chat med os!

eller