Smart nyhed til content creators
Search Console Insights: Bruger du meget tid på content i din markedsføring? Det kan være, at du udgiver videoer, artikler, blogposts og meget andet.
Så får nu nok snart en helt ny måde at tracke dit content på. Google er nemlig i gang med at betateste deres nye feature til Google Search Console: Insights.’
Search Console Insights giver nemlig dig og din virksomhed et helt nyt blik ind i den content-data, som i forvejen kan trackes i Search Console. Mere præcist kan du bruge det til at blive endnu klogere på, hvordan folk interagerer med dit content.
Hvad giver Search Console Insights dig helt præcist?
Hvordan kan det så hjælpe dig? Jo, nu skal du se. Google Search Console Insights vil nemlig kunne hjælpe med at svare på følgende af dine spørgsmål:
- Hvilke dele af dit content performer allerbedst?
- Hvordan performer alt dit nye content?
- Hvordan opdager brugere på internettet dit content, og hvordan interagerer de med det?
- Hvad er dit sites allermest store og trending forespørgsler gennem Google Search?
- Hvilke andre sider, artikler eller andres content linker ind til din sides content, og har du fået nogle nye links på det sidste?
Med andre ord er Google Search Console Insights en slags Google Analytics, men for dit specifikke content.
Spændende at se, hvad det fører til
Lige nu er Google Search Console Insights som sagt kun en beta-version, og det bliver testet af et lille udvalg af Search Console-brugere. Det kan være, at du er blevet notificeret, så husk at følge med i Google Search Console og på din email! Det er en sjov og spændende ny mulighed at prøve af.
Og hvad der bliver endnu mere spændende? Dets brugervenlige udtryk og fremtiden for det.
For ved en Google-søgning kan Search Console Insights nemt se, hvordan dit content ranker i forhold til andres, hvor meget trafik der er herpå, og om din trafik er faldet eller steget over tid. Det kan du gøre for forskellige tidsrum. Se billedet ovenover.
Og hvis du trykker ind på det markerede felt, kan der komme mange flere statistikker og data over samme op.
Skal du bruge Google Search Console Insights, når det bliver frittilgængeligt? Det tror vi i den grad, at vi skal!
For så kan vi holde øje med, hvor godt det går med vores blogposts. Forhåbentlig fik du, hvad du søgte efter omkring Google Search Console Insights 😉
//Matias