Nyhed: Google Search Console Insights

Smart nyhed til content creators

Search Console Insights: Bruger du meget tid på content i din markedsføring? Det kan være, at du udgiver videoer, artikler, blogposts og meget andet.

Så får nu nok snart en helt ny måde at tracke dit content på. Google er nemlig i gang med at betateste deres nye feature til Google Search Console: Insights.’

Google Search Console Insights

Search Console Insights giver nemlig dig og din virksomhed et helt nyt blik ind i den content-data, som i forvejen kan trackes i Search Console. Mere præcist kan du bruge det til at blive endnu klogere på, hvordan folk interagerer med dit content.

Hvad giver Search Console Insights dig helt præcist?

Hvordan kan det så hjælpe dig? Jo, nu skal du se. Google Search Console Insights vil nemlig kunne hjælpe med at svare på følgende af dine spørgsmål:

  • Hvilke dele af dit content performer allerbedst?
  • Hvordan performer alt dit nye content?
  • Hvordan opdager brugere på internettet dit content, og hvordan interagerer de med det?
  • Hvad er dit sites allermest store og trending forespørgsler gennem Google Search?
  • Hvilke andre sider, artikler eller andres content linker ind til din sides content, og har du fået nogle nye links på det sidste?

Med andre ord er Google Search Console Insights en slags Google Analytics, men for dit specifikke content.

Spændende at se, hvad det fører til

Lige nu er Google Search Console Insights som sagt kun en beta-version, og det bliver testet af et lille udvalg af Search Console-brugere. Det kan være, at du er blevet notificeret, så husk at følge med i Google Search Console og på din email! Det er en sjov og spændende ny mulighed at prøve af.

Og hvad der bliver endnu mere spændende? Dets brugervenlige udtryk og fremtiden for det.

Google Search Console Insights 2

For ved en Google-søgning kan Search Console Insights nemt se, hvordan dit content ranker i forhold til andres, hvor meget trafik der er herpå, og om din trafik er faldet eller steget over tid. Det kan du gøre for forskellige tidsrum. Se billedet ovenover.

Og hvis du trykker ind på det markerede felt, kan der komme mange flere statistikker og data over samme op.

Skal du bruge Google Search Console Insights, når det bliver frittilgængeligt? Det tror vi i den grad, at vi skal!

For så kan vi holde øje med, hvor godt det går med vores blogposts. Forhåbentlig fik du, hvad du søgte efter omkring Google Search Console Insights 😉

//Matias

Har du brug for at vide mere?

Matias Simonsen

Matias Simonsen

Har du spørgsmål, eller har du lyst til at høre mere om hvad vi kan hjælpe dig med, så book en helt uforpligtende samtale herunder

Nyheder og guides

Tilmeld dig nyhedsbrevet og læs vores blog, for at holde dig opdateret på nye trends og tendenser inden for udvikling og digital markedsføring

Hvad er WordPress og koster det noget?

Når du skal have en ny hjemmeside er der en lang række valg du skal tage. Det første er hvilket …

Læs mere

Sådan bruger du templates i Elementor

Når du arbejder med Elementor kan du lave dine egne, så det er nemt at genbruge designs igen og igen …

Læs mere

Sådan opretter du en ny side i elementor

Step 1:  I sidebaren når du er logget ind i WordPress finder du undermenuen ‘Sider’ og trykker ‘Tilføj ny’: Step …

Læs mere

Snak med en ekspert!

Vi vil gerne høre mere om dit projekt eller dine udfordringer. 

Har du lyst til at høre mere om hvad vi kan hjælpe dig med, så book en helt uforpligtende samtale herunder

Vi glæder os til at høre fra dig!