fbpx

Online Annoncering

Online Annoncering kan hjælpe dig med synlighed, brand awareness og øget trafik

Der findes nu til dags rigtig mange forskellige platforme, hvorpå du kan lave online annoncering for din virksomhed.

Vælg en platform der matcher din virksomheds vision, uanset om det måtte være Facebook annoncering, Google AdWords, sponsoreret indlæg på LinkedIn, annoncering på Instagram eller en af de mange andre platforme, du vælger at lave Online annoncering på.

Der kan være forskellige grunde til at lige netop din virksomhed skal benytte sig af online annoncering.

Det er vigtigt at lægge en god marketingstrategi og et budget for, hvor mange penge du ønsker at bruge på din online annoncering.

Vores tip til dig, der gerne vil igang med Online annoncering.

Tip: Forvent løbende optimering og vedligeholdelse af jeres annoncekampagner.

Annoncering På Nettet / Reklamer På Nettet

Vi bliver hver dag mødt af et hav af reklamer på nettet, i den ene eller anden form. Annoncering på nettet er blevet mere og mere attraktivt af den simple grund at det virker!

Virksomheder benytter sig af det, fordi de på en billig måde kan målrette deres annoncer. På den måde kan de møde deres målgruppe, hver gang de bruger deres computer, mobil eller tablet, på de forskellige platforme.

Hvis du er en ny virksomhed med en ny hjemmeside, kan det være svært at blive fundet på internettet.

Her kan det være meget behjælpeligt at lave reklamer på nettet.

Det kan gøres på forskellige måder, men en af de klart mest effektive er via online annoncering.

Du kan med online annoncering blive set af rigtig mange relevante mennesker for ikke særligt mange penge.

Derudover kan du med annoncering på nettet hente og bruge næsten alt data.

Ved du fx hvor mange der så din sidste avisreklame eller hørte dit sidste radiospot?

Med online annoncering kan du tydeligt se hvor mange der klikker på din annonce og ydermere hvor mange der konvertere til salg.

Du kan på den måde hurtigt finde ud af hvilke af dine annoncer, der virker og herefter justere dine budgetter efter afkast.

Det kræver tid og målgruppeindsigt at lave annoncer der giver afkast.

Tip: Gør dig umage og sæt dig ind i annoncering, isærdeleshed tracking.

Dine reklame

Vi i Viral Media kan hjælpe dig med at tilpasse din marketingstrategi og udvælge den eller de sociale platforme, der vil være mest profitabel for din virksomhed at annonce på.

Vi hjælper dig med opsætning af  både dine annoncer og tracking af resultater.

På baggrund af den data vi indsamler kommer vi med tips og tricks til indhold og overskrifter, der giver flere annonceklik, som senere kan konvertere til kunder.

Det kan være rigtigt svært at få sit budskab igennem, fordi alle har mulighed for at komme igennem med det ene eller det andet budskab på den ene eller den anden måde.

Om det er ved online annoncering, SEO og organiske søgeordsresultater eller noget helt tredje.

Vi har rigtigt gode erfaringer med online annoncering og ved gennem erfaring, at det er et fantastisk redskab til at blive endnu mere synlig på internettet og samtidig skabe mere salg online.

Vær nytænkende og mød din målgruppe der hvor de er.

Tip: Find den annonceplatform der fungerer bedst for din virksomhed.

Online annoncering priser

Som tidligere nævnt er det vigtigt at din virksomhed lægger et budget for, hvor meget du vil investere i online annoncering.

Prisen på online annoncering kan variere meget, afhængig af hvilken platform du ønsker at annoncere på.

Facebook benytter sig af deres egen annonceauktion, der vurderer forskellige faktorer i din annonce, der afgør hvor ofte den vil blive vist i din målgruppes news feed.

Her er det væsentligt at tage med at Facebook hele tiden ændrer algoritmen til deres annonceaktion for konstant at maksimere værdien for annoncørerne.

De to vigtigste faktorer Facebook tager højde for er:

  1. At annoncøren får noget ud af deres annoncer – Ved at hjælpe virksomhederne med at få resultater af deres online annoncering.
  2. At brugerne modtager relevante, positive annoncer – Så de får lyst til at blive ved med at benytte Facebook.

Det handler derfor om at skabe værdi for din målgruppe i online annoncering.

Det er derfor ikke kun det højeste bud der vinder i annonceaktionen, det handler nemlig også om hvor relevant din annonce er for brugerne.

Hvis du vil annoncere på Google med Google Adwords, er det lidt den samme algoritme der går igen.

Google afholder også en auktion med alle dem der vælger at annoncere på et bestemt søgeord eller sætning.

Her er det igen sådan, at det ikke kun er dit bud der er afgørende. Igen skal din annonce være relevant for brugerne der søger efter noget bestemt på Google.

Hvis du vælger at annoncere med Google Adwords vil dine annoncer blive vist ved søgninger på de søgeord, du har valgt at din annonce skal vises sammen med.

Hvis du eksempelvis sælger skjorter, kunne dine annoncer blive vist, når der bliver søgt på “ny skjorte” eller “køb skjorte”.

Det handler om at være meget målrettet i din online annoncering.

Hvis dit bud er for lavt, bliver din annonce dog ikke vist, hverken på Google eller på Facebook.

Data er alfa og omega når vi taler om online annoncering.

Tip: Du kan måle på alting. Track dine data og find ud af hvor godt dine annoncer konverterer. Ydermere kan du hurtigt finde ud af, hvad der fungerer i dine annoncer, og hvad der ikke gør.

Google Analytics er et populært værktøj, der giver dig massevis af brugbar data om dine kunder og deres adfærd.

Kontakt os for GRATIS råd og vejledning

Få et konkret tilbud på online annoncering, så du kan forholde dig til online annoncering priser.

Reklamer på internettet

Det kan være svært at overskue, hvordan man som virksomhed specifikt skal vælge at lave reklamer på internettet.

Skab struktur og overblik ved at finde ud af, hvad der præcis er formålet med jeres annoncekampagner.

Som nævnt i denne artikel er der mange muligheder, når vi taler om reklamer på internettet.

Det kan til tider være svært at få et budskab igennem, når vi hver dag bliver bombarderet med reklamer på internettet.

Det kan betale sig at gøre sig ekstra umage, både med indhold i din annonce og fængende overskrifter, et godt budskab, humor, lærdom, eller andet der fanger folks interesse og tilføjer værdi til deres hverdag.

Hvis man som virksomhed gør sig rigtig umage og rammer sømmet lige på hovedet, kan man være så priviligeret at ens kampagne går viralt.

Viral markedsføring er noget af den bedste reklame på internettet, for en virksomhed.

Det går i store træk ud på at lave så godt content til din kampagne at brugerne selv sørger for distributionen.

Så som du nok kan se, er der rigtigt mange måder at lave online annoncering på.

Kontakt os til en uforpligtende snak om, hvordan online annoncering ville kunne gavne lige netop din virksomhed.

Du betaler KUN når folk klikker på din annonce.

Tip: Vær meget præcis i din målretning – du vil gerne have at det er relevante klik på annoncen.

Vi kan tilbyde det meste inden for Online Annoncering

  • Opsætning af online annoncekampagner.
  • Lave data tracking – holde øje med dit forbrug og effekten af dine annoncer.
  • Hjælpe dig med at skabe overblik over alle online annonceringsplatforme.

Du kan derfor koncentrere dig om driften af din virksomhed, mens vi klarer din online annoncering.

Vi er et meget datadrevet webbureau, der handler ud fra relevant fakta, som bliver trukket ud fra vores dybdegående dataanalyser.