Nyhedsbreve

EMAIL MARKETING HJÆLPER DIG UD TIL KUNDERNE

Det er vigtigt, at vide at en kunderelation skabes over mere end én påvirkning.

Det kan faktisk tage op til 12 påvirkninger, før du reelt skaber et salg.

Det er derfor vigtigt, du ikke prøver at sælge fra første mail.

Skriv som en blogger, lad være med at gøre det for formelt.

Fortæl en sjov historie, eller giv dem et godt råd indenfor området.

Hvis du eksempelvis sælger møbler kunne det eksempelvis være indretningstips, eller tips til behandling af møbler.

Nyhedsbrev eksempel

Mail opsætning: Fra dit første nyhedsbrev eksempel til komplekse mailflows

Et godt nyhedsbrev eksempel ville i virkeligheden mere være en række nyhedbreve samlet i et forløb.

Det kunne eksempelvis være en 10 trins guide, der løser et problem kunderne har, med et tip hver uge.

Til at opsætte disse forløb, er det en kæmpe fordel, at benytte sig af en af de store nyhedsbrevs udbydere.

Vælg et mail program, der passer dig og dine behov

Er du i gang med opsætning af dit nyhedsbrev eller mangler du bare et nyhedsbrev eksempel som inspiration til et eksisterende?

Først og fremmest skal man vælge et mailsystem, som man godt kan lide.

Der findes mange forskellige valgmuligheder af mailsystemer.

Du kan se en liste over 20 af de største udbydere her.

3 af de store spillere herhjemme er SleekNote, MailChimp og Campaign Monitor.

Alle gode valgmuligheder og forholdsvis nemme at bruge.

Nyhedsbrev program lader dig lave et nyhedsbrev eksempel gratis

Ønsker du et nyhedsbrev program gratis har MailChimp gjort automatisering gratis, hvilket er en kæmpe fordel.

MailChimp programmet er let at navigere i og er langt hen af vejen gratis.

Vi anbefaler derfor også dette program til vores kunder.

Nyhedsbrev MailChimp

Med MailChimp kan du hurtigt lave dit eget nyhedsbrev eksempel.

De simple drag and drop editors, gør det til en leg, at lave flotte nyhedsbreve.

Der er i deres editor en masse skabeloner, som du kan benytte dig af.

Du opretter blot en mail-liste på din MailChimp konto og så er du faktisk i gang!

Du kan oprette din konto gratis her og prøve det selv.

Email WordPress ? Her er et program, der integrere med WordPress

MailChimp har deres eget plugin til WordPress, der betyder at integrationen generelt er smertefri.

Med få klik har du sammenkoblet dit plugin med din mail konto.

Så kan du egentlig bare gå i gang med at opbygge dine mail-lister.

Nyhedsbrev opbygning af vores eksempel

Når du opbygger teksten til dit nyhedsbrev eksempel, er det vigtigt, at din tekst er personlig.

Faktisk klare mails, der ikke er skrevet i et formelt sprog sig bedre end alt for formelle emails.

En email er en personlig ting, fordi den ender et personligt sted.

Et sted hvor mange får deres breve fra eksempelvis skat og andre offentlige institutioner.

Lav et email flow, men start først med at sælge fra eksempelvis 3. email.

Start med at løs et problem for kunden i de første mails, eller giv dem en freebie.

Email sign-up ved hjælp af Squeeze-page med Freebie indhold eller via pop-ups

Lavt stykke gratis indhold, som din læsere eventuelt kan bruge i deres dagligdag.

Opret derefter en side, der har til formål at indsamle emails.

Annoncér herefter via eksempelvis Facebook, LinkedIn eller AdWords.

Du kan naturligvis også samle emails ind via en pop-up, såsom SleekNote.

En tommelfinger regel du kan bruge er, at opstille nyhedsbreve efter 80/20 reglen, 80 % godt indhold og 20 % salg.

Nyhedsbrev regler

Her er et link til markedsføringslovens paragraf 6 læs gerne dette før du sender dit første nyhedsbrev.

Gode råd om nyhedsbrev regler:

  • Det er både ulovligt og strafbart at spamme. Dette betragtes som værende uønsket reklame
  • Du må kun udsende emails til folk, der har bedt om dit nyhedsbrev
  • Du må heller ikke indhente tilmeldinger til dit nyhedsbrev igennem hverken e-mail eller fax
  • Det skal fremgå klart, hvad man har sagt ja til, når man tilmelder sig dit nyhedsbrev
  • Modtagerne skal kunne afmelde sig gratis, både i dit nyhedsbrevet, men også på din hjemmeside
  • Du må aldrig videregive e-mail adresser, hvis det ikke er oplyst
  • Fortæl eventuelt dine læsere, hvordan du behandler  deres e-mail adresser
  • Folk der afmelder sig dit nyhedsbrev, skal have en bekræftelse på, at de er afmeldt igen

Hvorfor skal du lade Viral Media hjælpe dig med dine Nyhedsbreve?

Fordi det er en mere væsentlig faktor for din virksomhed, end du går og tror

Når du vil skabe relationer til dine kunder, viser nye undersøgelser at E-mail marketing stadig er den bedste løsning, for langt de fleste virksomheder.

Vi bliver hver dag bombarderet med reklamer, tilbud og e-mails, hvilket stiller store krav til os som afsender af reklamer, tilbud og især emails/nyhedsbreve.

Med den rigtige strategi, implementering og eksekvering, kan email marketing være en potentiel guldgrube for din virksomhed.

Så hvorfor ikke gribe chancen?

Det er næsten gratis og kan gøre en verden til forskel for din virksomheds bundlinje!

Vil du lære at sælge din ydelse eller dit produkt på lavbudget?

 

Email marketing er den billigste form for markedsføring!

 

Vi ønsker at lære dig hvordan du sælger via Emails.

 

Vores eksperter holder dig opdateret med den nyeste viden inden for feltet.

 

Skriv til os i chatten nede til højre eller på kontakt@viralmedia.dk og få hjælp, når du køre fast! ?

Fun Facts der vil få dig til at overveje Email marketing

  • 64% åbner en e-mail baseret på hvad der står i emnefeltet.
  • 7 ud af 10 har brugt en rabatkode, de har modtaget i en email.
  • Emails der indeholder sociale delingsknapper, har en 158% højere click-through rate.
  • Kvinder åbner 10% oftere på emails på mobilen, end mænd.
  • For hver 1$ der bliver brugt på email marketing, kommer der i gennemsnit 44,25$ retur.
  • 64% af beslutningstagerne læser deres emails på mobilen.

Send os bare en besked