ny hjemmeside?

Skal du have ny hjemmeside, så skal du læse med her! Vil du have en pris på dit næste projekt, så send bare os en besked i chatten. 

Se, hvilke systemer vi udvikler i:

 

Ny hjemmeside WordPress
Ny hjemmeside WooCommerce
Ny hjemmeside Shopify
Ny hjemmeside Magento

Værd at vide før vi går i gang

Når man bygger en ny hjemmeside, er der mange indledende øvelser, man bør foretage sig. Vi ser ofte, at folk bygger uden et klart formål eller en klar proces. Det ender ofte med, at hjemmesider må laves om kort efter første launch. Fordi der for eksempel ikke er taget højde for søgeord i strukturen på den side, man har bygget.

Dårlige processer kan også medføre mange designjusteringer, tekstrettelser og meget mere. I sidste ende kan det gøre et simpelt projekt både meget dyrt og uoverskueligt. Vi har gennem mange år i branchen finpudset vores proces, så den tager højde for content-creation, søgemaskiner, design og udviklings-processer. På den måde giver vi dig en smooth proces og en ny hjemmeside, der rent faktisk kan skabe resultater.

Vores proces – skridt for skridt

SEO & SERP-analyse:

Det første spørgsmål, vi altid stiller os selv, er: Hvad søger dine brugere efter? At besvare dette kræver analysearbejde – dét er første fase.

Visuel indentitet:

Hvordan kommunikerer du og dit brand visuelt? Hvilke farver skal benyttes, hvilke ikoner, fonte, designstil? Med andre ord det generelle visuelle udtryk. Bliver det visuelle kommunikeret skarpt hele vejen rundt i virksomheden?

Content:

Produktion af content til en ny hjemmeside: Tekst, video og billeder. Her bør du starte hurtigst muligt!, eller lad os hjælpe dig i mål med din content creation. Så kan du koncentrere dig om det, som du selv er god til.

Mock-ups: Alle sider tegnes én ad gangen*:

Når alt content (billeder, tekst og video) er udarbejdet, samt den visuelle identitet fastlagt, er det tid til at designe hjemmesiden. Du kan se et eksempel på et mock-up her til højre (PC/MAC) eller nedenfor (mobil).

Udvikling & offentliggørelse:

Når mock-ups er godkendt, låses den kreative proces, og udviklingen påbegyndes. Her udvikler vi din hjemmeside. Inden hjemmesiden offentliggøres, gennemgår vi vores checkliste og sikrer, at alt virker, som det skal. Vi offentliggør så dit site, når vi har godkendelse fra alle parter. Og voila! Ny hjemmeside.

*Mock-up eksempel 

1. Vi lægger en strategi!

Før vi går i gang, sikrer vi, at hjemmesiden bliver bygget hensigtsmæssigt ift. søgeord. En god struktur er et godt fundament. 

2. Vi udarbejder designet!

Når strategi og struktur er klar, tegner vi dit site. Forud skal alt content være klart, så designeren kan bruge det i sit arbejde.

3. Dit site er online!

Nu låses den kreative proces, og vi udvikler din hjemmeside. Sitet er færdigt, når vi sammen har godkendt, at alt er som aftalt.

Kontakt os her:

Se vores cases

Vi arbejder hårdt for at sikre resultater for din online forretning. Hos os kan du forvente en professionel relation og høj kvalitet.

De vigtigste ting du bør vide, inden du får ny hjemmeside:

Der findes endeløse muligheder ved Facebook-annoncering. Succes på denne platform kræver godt content i form af gode videoer og flotte billeder. Dette kaldes en reel værditilførsel til brugeren. Bruger du intetsigende content, drukner brugeren i mængden af professionelt indhold, som normalt dominerer Facebook/Instagram.

Hvad koster en ny hjemmeside?

Det er et spørgsmål, vi tit møder i vores daglige arbejde. Det er desværre ikke et helt let spørgsmål at besvare.

Faktisk er det lidt som at spørge: “Hvad koster en bil?”. Det er også svært at svare på, uden man har besvaret det opfølgende spørgsmål:  “Hvilken model ønsker du?”

Svaret vil derfor naturligvis være, at det afhænger af, hvad du skal have lavet på din hjemmeside. Skal den laves helt fra scratch? Skal det så være en Ferrari eller en Fiat?

Ønsker du et simpelt site, kan det sagtens gøre billigt. Ønsker du et site fuld af special-lavede designs og funktioner, stiger prisen oftest, desto mere komplekst projektet er.

Skal der være bookingsystem? Vil I have betalingsmodul på hjemmesiden? Skal der redigeres mange billeder? Skal der tilføjes SEO? Vil du have en blog, og hvis ja, hvem leverer så indholdet?

Du skal dog være opmærksom på, at du kan påvirke prisen ved at gøre dit forarbejde. Det kan være at sørge for billeder, tekster, logo, og hvad der nu ellers skal benyttes på sitet.

Derudover kan du ved at være så specifik som muligt undgå ekstra udgiftstimer hos udvikleren, da der eksempelvis vil skulle laves færre rettelser undervejs.

Hvor finder jeg statistik på min hjemmeside?

Når du begynder at samle data om dine brugeres adfærd, vil du komme meget tættere på din målgruppe. Og du vil helst så tæt på som muligt.

På den måde får du helt konkret information om deres søgning og adfærd på sitet.

Du vil samtidig få muligheden for måling og optimering af igangværende kampagner, produktsider, checkoutflows m.m.!

Det lyder måske lidt langhåret, men bare rolig. Vi hjælper dig gerne, når det bliver for teknisk, eller hvis du bare har brug for en god spand med sparring.

Disse optimeringsmuligheder vil kunne mærkes på bundlinjen. Dét lover vi.

Hvorfor skal min hjemmeside være sikker?

For f.eks. at få integreret betalings-muligheder direkte på din webshop er der en påkrævet sikkerhedsforanstaltning, som der skal være styr på først.

Dette gælder, uanset om du ønsker sikkerhed på din webshop eller bare generelt vil beskytte dine brugeres oplysninger.

Løsningen er et SSL-certifikat. Det er påkrævet af stort set alle udbydere af online betaling.

Læs mere om SSL-certifikat her!

Hvorfor skal min hjemmeside være responsiv?

Det er vigtigt, at din hjemmeside er responsiv, fordi 78% af alle voksne danskere i dag har en smartphone – og over 50 % handler på nettet.

Derfor bør nutidens hjemmesider være responsive, så alt virker på både mobil, computer eller tablet. Det er sværere at sørge for, end man lige skulle tro.

Derfor er det også en del af vores DNA, at din nye hjemmeside skal kunne fungere på alle skærmstørrelser.

Hvad koster en webshop?

Som med spørgsmålet “Hvad koster en hjemmeside” kan det være svært at give et konkret svar på uden at få nogle yderligere informationer om dit projekt.

For at svare bedst muligt på det er der nogle undersøgelser, du selv kan lave på forhånd:

  1. Hvor skal din webshop hostes?
  2. Hvor vil du have indløsningsaftale? – Vær opmærksom på depositum på indløsningsaftale hos eksempelvis NETS, epay eller PAYMILL
  3. Hvilke betalingskort skal din webshop kunne tage? Det varierer fra udbyder til udbyder, hvilke kort de inkluderer i deres aftaler.

Der er naturligvis mange overvejelser i sådan en proces, og vores eksperter står derfor også til din rådighed.

Har du mistet overblikket, eller ønsker du blot at forhøre dig om, om du har fået det hele med, så stik os bare et kald, eller send os en mail.

Hvordan optimerer jeg min hjemmeside?

Nu sidder du måske og tænker, hvad alt det data kan hjælpe dig med?

Måden, hvorpå vi optimerer ved hjælp af data, fungerer ved at teste simple hypoteser eller antagelser ved hjælp af brugertests eller split-tests.

For eksempel kan vi teste knapfarver for at se, om vi sælger mere med en blå eller en grøn køb-knap.

Hvorfor skal min hjemmeside sættes op til Google?

Google Analytics er et værktøj, der hjælper os med at indsamle data om vores brugeres adfærd.

Google Analytics “snakker” derfor med din hjemmeside via en trackingkode, der skal opsættes på din side.

Har du en webshop, kan du tilslutte e-commerce tracking og få specifik information om brugernes adfærd ift. shoppen, læg i kurven-knapper og meget mere!

Når vi har data på vores brugere, kan vi begynde at teste, hvad der virker på vores side, og hvad der ikke virker i forhold til salg. Det gør man typisk via en split-test.

Google Search Console hjælper Google Analytics med at indsamle data på brugere, der ikke kan hentes direkte gennem Analytics.

Hvad er en god hjemmeside-struktur?

Hvis det er din første hjemmeside, og du derfor ikke har noget eksisterende data omkring dine brugere, vil det være en god idé at starte med at lave en simpel søgeordsanalyse.

En søgeordsanalyse kan fortælle dig, hvad folk helt præcist søger på i Google for at finde produkter eller tjenester, der ligner dine.

Derefter skal du sætte dig et mål med din hjemmeside.

Målsætninger for en hjemmeside kunne eksempelvis være:

  1. Indsamling af emails.
  2. Salg af et specifikt produkt.
  3. Bookinger i dit system.
  4. At informere brugere.
  5. Donationer fra brugere.

Din hjemmeside-struktur bør altså være optimeret til hovedformålet med din side.

Nyheder og guides 

Glade kunder fra 50+ projekter

Vi tog fat i Viral Media, da vi ønskede at få udviklet en ny, moderne og mere brugervenlig hjemmeside. De lyttede til alle vores ønsker og behov, og de var gode til at komme med forsalg og idéer, til hvordan vi skulle præsenteres som motorcykel-forretning. Siden afspejler virkelig, hvem vi er, og hvad vi laver, og har været med til at øge forespørgsler på vores motorcykler.

Lars Laursen

Vagn Jensen Motorcykler

"Det er altid dejligt, når deadlines bliver overholdt, og det må man sige, at den gjorde - og mere til. Viral Media leverede vores hjemmeside præcis, som vi havde håbet og forestillet, at den skulle være."

Joanna Jackson

Rebr

Vi har brugt Viral Media som konsulenter i forbindelse med etablering af vores nye kursusplatform, til SEO og til opsætning af nyhedsmails og salgsflows. Vi er meget tilfredse og landede indenfor 3 måneder vores største kunde nogensinde, ligesom vi har indsamlet 2.500 mails fra potentielle kunder. Så ja, de varmeste anbefalinger herfra!

Allan logo

Allan Hermansen

Swaplanguage.com

Vil du høre mere om vores kompetencer?

Chat med os!

eller