Ny hjemmeside?

Skal din virksomhed have ny hjemmeside?

Skal du have ny hjemmeside, så skal du læse med her! Vil du have en pris på dit næste projekt, så send bare os en besked i chatten.

Værd at vide før vi går i gang

Når man bygger en ny hjemmeside, er der mange indledende øvelser, man bør foretage sig. Vi ser ofte, at folk bygger uden et klart formål eller en klar proces. Det ender ofte med, at hjemmesider må laves om kort efter første launch. Fordi der for eksempel ikke er taget højde for søgeord i strukturen på den side, man har bygget.

Dårlige processer kan også medføre mange designjusteringer, tekstrettelser og meget mere. I sidste ende kan det gøre et simpelt projekt både meget dyrt og uoverskueligt. Vi har gennem mange år i branchen finpudset vores proces, så den tager højde for content-creation, søgemaskiner, design og udviklings-processer. På den måde giver vi dig en smooth proces og en ny hjemmeside, der rent faktisk kan skabe resultater.

WordPress

Godt til projekter i flere størrelser. Ligeledes godt for dig, der vil klare flere ting på egen hånd.

WooCommerce

WooCommerce er shopmodulet til WordPress og er et must for dig der ønsker en webshop i WordPress.

Elementor

Verdens bedste og mest downloadede builder, der gør redigering af din hjemmeside til en leg.

Crocoblock

Custom fields, formularer, filtrering, søgefunktioner og en lang række andre funktioner til WordPress og Elementor.

Vores proces – skridt for skridt

Herunder kan du se vores proces skridt for skridt. Vi skræddersyer forløb ud fra din specifikke situation, så nedenstående er et eksempel på den mest optimale proces, hvor der til en start skabes en klar strategisk linje.​

SEO & SERP-analyse

Det første spørgsmål, vi altid stiller os selv, er: Hvad søger dine brugere efter? At besvare dette kræver analysearbejde – dét er første fase.

Visuel indentitet

Hvordan kommunikerer du og dit brand visuelt? Hvilke farver skal benyttes, hvilke ikoner, fonte, designstil? Med andre ord det generelle visuelle udtryk. Bliver det visuelle kommunikeret skarpt hele vejen rundt i virksomheden?

Content

Produktion af content til en ny hjemmeside: Tekst, video og billeder. Her bør du starte hurtigst muligt!, eller lad os hjælpe dig i mål med din content creation. Så kan du koncentrere dig om det, som du selv er god til.

Mock-ups

Når alt content (billeder, tekst og video) er udarbejdet, samt den visuelle identitet fastlagt, er det tid til at designe hjemmesiden. Dette er et step i processen hvor du vil blive involveret og i samarbejde med en designer vil nå frem til det endelige design til din nye hjemmeside.

Udvikling & offentliggørelse

Når mock-ups er godkendt, låses den kreative proces, og udviklingen påbegyndes. Her udvikler vi din hjemmeside. Inden hjemmesiden offentliggøres, gennemgår vi vores checkliste og sikrer, at alt virker, som det skal. Vi offentliggør så dit site, når vi har godkendelse fra alle parter. Og voila! Ny hjemmeside.

De vigtigste ting du bør vide, inden du får ny hjemmeside

Der findes endeløse muligheder ved Facebook-annoncering. Succes på denne platform kræver godt content i form af gode videoer og flotte billeder. Dette kaldes en reel værditilførsel til brugeren. Bruger du intetsigende content, drukner brugeren i mængden af professionelt indhold, som normalt dominerer Facebook/Instagram.

Det er et spørgsmål, vi tit møder i vores daglige arbejde. Det er desværre ikke et helt let spørgsmål at besvare.

Faktisk er det lidt som at spørge: “Hvad koster en bil?”. Det er også svært at svare på, uden man har besvaret det opfølgende spørgsmål: “Hvilken model ønsker du?”

Svaret vil derfor naturligvis være, at det afhænger af, hvad du skal have lavet på din hjemmeside. Skal den laves helt fra scratch? Skal det så være en Ferrari eller en Fiat?

Ønsker du et simpelt site, kan det sagtens gøre billigt. Ønsker du et site fuld af special-lavede designs og funktioner, stiger prisen oftest, desto mere komplekst projektet er.

Skal der være bookingsystem? Vil I have betalingsmodul på hjemmesiden? Skal der redigeres mange billeder? Skal der tilføjes SEO? Vil du have en blog, og hvis ja, hvem leverer så indholdet?

Du skal dog være opmærksom på, at du kan påvirke prisen ved at gøre dit forarbejde. Det kan være at sørge for billeder, tekster, logo, og hvad der nu ellers skal benyttes på sitet.

Derudover kan du ved at være så specifik som muligt undgå ekstra udgiftstimer hos udvikleren, da der eksempelvis vil skulle laves færre rettelser undervejs.

Når du begynder at samle data om dine brugeres adfærd, vil du komme meget tættere på din målgruppe. Og du vil helst så tæt på som muligt.

På den måde får du helt konkret information om deres søgning og adfærd på sitet.

Du vil samtidig få muligheden for måling og optimering af igangværende kampagner, produktsider, checkoutflows m.m.!

Det lyder måske lidt langhåret, men bare rolig. Vi hjælper dig gerne, når det bliver for teknisk, eller hvis du bare har brug for en god spand med sparring.

Disse optimeringsmuligheder vil kunne mærkes på bundlinjen. Dét lover vi.

For f.eks. at få integreret betalings-muligheder direkte på din webshop er der en påkrævet sikkerhedsforanstaltning, som der skal være styr på først.

Dette gælder, uanset om du ønsker sikkerhed på din webshop eller bare generelt vil beskytte dine brugeres oplysninger.

Løsningen er et SSL-certifikat. Det er påkrævet af stort set alle udbydere af online betaling.

Læs mere om SSL-certifikat her!

Det er vigtigt, at din hjemmeside er responsiv, fordi 78% af alle voksne danskere i dag har en smartphone – og over 50 % handler på nettet.

Derfor bør nutidens hjemmesider være responsive, så alt virker på både mobil, computer eller tablet. Det er sværere at sørge for, end man lige skulle tro.

Derfor er det også en del af vores DNA, at din nye hjemmeside skal kunne fungere på alle skærmstørrelser.

Som med spørgsmålet “Hvad koster en hjemmeside” kan det være svært at give et konkret svar på uden at få nogle yderligere informationer om dit projekt. For at svare bedst muligt på det er der nogle undersøgelser, du selv kan lave på forhånd:
  1. Hvor skal din webshop hostes?
  2. Hvor vil du have indløsningsaftale? – Vær opmærksom på depositum på indløsningsaftale hos eksempelvis NETS, epay eller PAYMILL
  3. Hvilke betalingskort skal din webshop kunne tage? Det varierer fra udbyder til udbyder, hvilke kort de inkluderer i deres aftaler.
Der er naturligvis mange overvejelser i sådan en proces, og vores eksperter står derfor også til din rådighed. Har du mistet overblikket, eller ønsker du blot at forhøre dig om, om du har fået det hele med, så stik os bare et kald, eller send os en mail.

Nu sidder du måske og tænker, hvad alt det data kan hjælpe dig med?

Måden, hvorpå vi optimerer ved hjælp af data, fungerer ved at teste simple hypoteser eller antagelser ved hjælp af brugertests eller split-tests.

For eksempel kan vi teste knapfarver for at se, om vi sælger mere med en blå eller en grøn køb-knap.

Google Analytics er et værktøj, der hjælper os med at indsamle data om vores brugeres adfærd.

Google Analytics “snakker” derfor med din hjemmeside via en trackingkode, der skal opsættes på din side.

Har du en webshop, kan du tilslutte e-commerce tracking og få specifik information om brugernes adfærd ift. shoppen, læg i kurven-knapper og meget mere!

Når vi har data på vores brugere, kan vi begynde at teste, hvad der virker på vores side, og hvad der ikke virker i forhold til salg. Det gør man typisk via en split-test.

Google Search Console hjælper Google Analytics med at indsamle data på brugere, der ikke kan hentes direkte gennem Analytics.

Hvis det er din første hjemmeside, og du derfor ikke har noget eksisterende data omkring dine brugere, vil det være en god idé at starte med at lave en simpel søgeordsanalyse.

En søgeordsanalyse kan fortælle dig, hvad folk helt præcist søger på i Google for at finde produkter eller tjenester, der ligner dine.

Derefter skal du sætte dig et mål med din hjemmeside.

Målsætninger for en hjemmeside kunne eksempelvis være:

  1. Indsamling af emails.
  2. Salg af et specifikt produkt.
  3. Bookinger i dit system.
  4. At informere brugere.
  5. Donationer fra brugere.

Din hjemmeside-struktur bør altså være optimeret til hovedformålet med din side.

Gennemført design og udviklings proces

Herunder kan du se hvordan vi arbejder med din nye hjemmeside.

Vi lægger en strategi

Før vi går i gang, sikrer vi, at hjemmesiden bliver bygget hensigtsmæssigt ift. søgeord. En god struktur er et godt fundament.

Vi udarbejder flere forskellige eksempler

Når vi er sikre på, hvordan vi kommunikerer til målgruppen, sætter vores designer flere eksempler op, så du har lidt at vælge imellem til din virksomhed

Vi færdiggør ud fra eksempler og sætter op

Når du og vi har fastlagt, hvilken designstil vi ønsker at arbejde videre med, færdiggør vores designer det endelige design og sætter det op på den ønskede platform.

Kontakt os her, og hør mere om dine muligheder for en ny hjemmeside!

Se vores cases med hjemmesider

Katholm Gods

Vi har for Katholm Gods, løftet deres online identitet med ny hjemmeside og et nyt logo.

Læs mere →

IWDK

Vi fik til opgave at udvikle IWDK’s nye hjemmeside til IWDK 2022, se her hvordan det gik.

Læs mere →

CORPI

Vi udarbejde nyt website og logo for CORPI studio. Se hvordan det gik her.

Læs mere →

Snak med en ekspert!

Vi vil gerne høre mere om dit projekt eller dine udfordringer. 

Har du lyst til at høre mere om hvad vi kan hjælpe dig med, så book en helt uforpligtende samtale herunder

Vi glæder os til at høre fra dig!