Google Merchant Center er endnu et vigtigt værktøj til at promovere din virksomhed. Hvor vi tidligere har talt om Googles Ads, vigtigheden af Google My Business og meget mere fra Googles side, så handler det denne gang om dine butiks- og produktoplysninger.
Med Merchant Center gør du disse oplysninger synlige for dine kunder. Så hvis en kunde skulle google efter nogle af dine produkter, vil det komme frem i Google-søgningen på grund af Google Merchant Center.
Her får du en guide til, hvordan du nemt kan sætte Google Merchant Center op!
Step 1: Find Merchant Center i Google, og tryk :
Step 2: Google plejer at logge dig ind automatisk med den gmail-konto, som er default i din browser. Dobbelttjek derfor, om du er blevet logget ind med den rette gmail-adresse (altså den, som du bruger til at styre din virksomhed). Det gør du ved at trykke på Google-konto-knappen i højre hjørnet. Log ud, og log ind igen med den rette email, hvis nødvendigt. Du er inde på det rigtige, hvis det ser således ud:
Step 3: Efter du har trykket “Kom godt i gang”, skal du mindst acceptere betingelserne til Google Merchant Center som vist her:
Step 4: Vælg de Merchant Center-programmer, der passer til dine mål (og ja, du kan vælge begge to):
Step 5: Gennemgå din oversigt, og tryk så :
Nu burde man gennem Google kunne se dine produkter eller din butik, hvis der googles efter dem. Nummer to af programmerne fra før (den, som ikke er gratis) sørger for, at dine produkter, din butik eller din webshop kommer øverst oppe i en annonce.
Alt dette takket være Merchant Center. Så ja, Merchant Center er et vigtigt værktøj at have styr på. Altså, i enhver virksomhed, der godt vil have sine produkter ud i Googles algoritmer.
Vi håber, du fik noget ud af guiden! Du kan finde andre guides her, og du kan også kontakte os, hvis vi skal sætte dine Google Merchant Center-annoncer op.
Gode Merchant-hilsner fra Viral Media!
//Lukas