Vores eksperter har mindst 5 års erfaring med annoncering for seriøse virksomheder
Vi har arbejdet med Google Ads i mange år. Vi er Google Partners, hvilket betyder, at vores annoncører gennemgår træning og prøver fra Google løbende. Det sikrer, at vi er opdateret på den nyeste viden og på bedst mulig vis ruster os til at skabe gode resultater for vores kunder. Det betyder også, at vi har et direkte talerør til Google, der har stor interesse i, at virksomheder som vores er i stand til at gøre en forskel på bundlinjen for vores kunder.
Herunder har vi samlet et overblik over dine muligheder og de forskellige annoncetyper, du kan benytte, når du arbejder med Google Ads. Det er naturligvis meget forskelligt fra virksomhed til virksomhed, hvilke af disse annonce-typer du kan have den største effekt af. Ønsker du mere indsigt, tilbyder vi altid en gratis gennemgang af jeres Google Ads-konto forud for potentielt samarbejde.
Typisk er det de annoncer, du ser øverst i Googles søgeresultater, når du laver en Google-søgning. Men platformen er blevet udvidet enormt meget de seneste år. Du kan derfor se Google Ads i flere forskellige formater på flere og flere forskellige platforme.
Tekstannoncer er som navnet antyder, de annoncer du ser i søgemaskinen, som er rent tekst.
Google Shopping er de produktannoncer du ser øverst i søgemaskinen – eksempelvis, når du søger på ord ala “T-shirt”.
Display annoncering er visuelle annoncer, der fremvises på Google Display Netværk. Det er de annoncer du ser på flere hjemmesider på nettet, det er ofte disse man føler “følger efter”.
For at kunne følge resultaterne af dine annoncer, så er det vigtigt at have opsat sin tracking korrekt. Uden dette famler man i blinde uden mulighed for at optimere.
Tekst-annoncer er en af de mest kendte og almindelige former for annoncering i Google. Det er den, fordi den bare virker supergodt. Du betaler først, når brugeren klikker, og alle eksponeringer uden klik er dermed gratis. Klikpriser er meget forskellige fra branche til branche. Værdien af et klik afhænger derfor meget af dækningsbidraget på dine produkter
Har du en webshop, er Google Shopping en absolut nødvendighed. Når brugerne søger på ord lige fra ‘T-shirt’ til ‘Reol’, er det Shopping-annoncer, der kommer øverst. På mobile søgninger optager det ofte hele skærmen. Her betaler du som med tekstannoncerne først, når brugerne klikker. Det betyder altså, at de har set din pris, set dit produkt og taget et valg om at klikke på din annonce. Priserne pr. klik ligger typisk imellem 0-10 kr. pr. klik. Igen er det dog meget forskelligt fra branche til branche
Når du annoncerer via display-netværket, dukker annoncerne op på tværs af internettet. Eksemplet her er taget fra Ekstrabladets hjemmeside. I eksemplet benyttes annoncen til remarketing. Display-netværket tillader nemlig, at du kan følge de brugere, der har besøgt din hjemmeside, når de bevæger sig rundt på andre hjemmesider og platforme. De hjemmesider, du vises på, har med andre ord “lejet” annonceplads ud til Google på deres hjemmesider
Google videoannoncer ser du oftest på Youtube-videoklip. Som du nok har lagt mærke til, kan disse annoncer komme som video på forskellige måder. De kan både afspilles, inden din youtube video starter, og de kan være der midt i selve klippet. Nogle af dem kan du springe over, andre er du nødt til at se til ende. Der er flere muligheder med Google Video-annoncer, end man lige går og tror
Googles appkampagner bruger du oftest, hvis du ønsker flere downloads af din app. Her hjælper Google dig med at promovere din app på tværs af de mest populære annonceplatforme, som vi har beskrevet ovenfor
Google Ads er en disciplin, der kan genere både trafik og salg på løbende basis. Modsat SEO kan man med Google Ads skabe resultater og salg allerede fra første dag. For mange slagsorienterede virksomheder er Google Shopping også blevet en vigtig del af deres marketingstrategi
Google Ads, også kendt som adwords eller Google annoncering, er en betegnelse for forskellige annoncertyper. Typisk er det de annoncer, du ser øverst i Googles søgeresultater, når du laver en Google-søgning. Men platformen er blevet udvidet enormt meget de seneste år. Du kan derfor se Google Ads i flere forskellige formater på flere og flere forskellige platforme.
Du ser dem både som tekstannoncer øverst i Googles søgeresultater, men de kommer også som shoppingannoncer, display-annoncer på andre platforme og som video format på bl.a. Youtube.
De kommer i mange forskellige formater og kan bruges til at skabe leads på flere forskellige måder. Derfor er det værd at overveje, hvad den bedste annonceform er for dig og din virksomhed
Har du en webshop, er Google Shopping en absolut nødvendighed. Når brugerne søger på ord lige fra ‘T-shirt’ til ‘Reol’, så er det Shopping-annoncer, der kommer øverst i søgningen. På mobile søgninger optager det ofte hele skærmen. Her betaler du som med tekstannoncer først, når brugerne klikker på din annonce. Det betyder altså, at de har set din pris, set dit produkt og har taget et valg om at klikke på din annonce. Priserne pr. klik ligger typisk mellem 0-10 kr. pr. klik. Det er dog meget forskelligt fra branche til branche
Når du annoncerer via display-netværket, dukker annoncerne op på tværs af internettet. Eksemplet længere oppe er taget fra Ekstrabladets hjemmeside. I eksemplet er annoncen benyttet til remarketing. Display-netværket tillader nemlig, at du kan følge de brugere, der har besøgt din hjemmeside, når de bevæger sig rundt på andre hjemmesider og platforme. De hjemmesider, dine annoncer vises på, har med andre ord “lejet” annonceplads ud til Google på deres hjemmesider
Youtube-annoncer bliver lavet gennem Google Ads. Som du nok har lagt mærke til, kan disse annoncer komme op som video på forskellige måder. De kan både komme, inden en Youtube-video starter, og de kan komme midt i selve klippet. Nogle af dem kan du springe over. Andre er du nødt til at se til ende. Der er flere muligheder med Googles videoannoncer, end man lige går og tror
Googles appkampagner bruger du oftest, hvis du ønsker flere downloads af din app. Her hjælper Google dig med at promovere din app på tværs af de mest populære annonceplatforme. Her hjælper Google dig med at udvælge de annonceformer, som vil konvertere bedst for at få flest mulige downloads af din app.
Tekstannoncer er en af de mest kendte og almindelige former for annoncering i Google. Det er den, fordi den virker supergodt. Du betaler først, når brugeren klikker, og alle eksponeringer uden klik er dermed gratis. Klikpriser er meget forskellige fra branche til branche, og værdien af et klik afhænger meget af dækningsbidraget på dine produkter.
ROI står for Return of Investment (returnering af investering) og betyder her, som der også ligger i ordet: Hvad du får tilbage for dine annoncerkroner. Så hvis du bruger 100 kr. i annoncering, hvor mange af de 100 kr. får du så tilbage.
Jo højere en ROI, desto bedre.
Samme tanke og forkortelse bruges også i mange andre annoncesammenhænge, som f.eks. med Facebook-annoncer
CTR står for Click Through Rate (Klikrate). Det er en procentsats, der betegner, hvor mange af dem, der ser din annoncer, som rent faktisk klikker på den. Du sætter CTR op ved at måle eksponering op mod kliks.
Så hvis din annonce bliver vist til 100 personer, og 45 af dem klikker på den, vil din CTR ligge på 45%
Først tager vi en uforpligtende snak om jeres behov og ambitioner, herudfra aftaler vi sammen et annoncebudget og en aftale for timer vi må bruge på at optimere jeres annoncer. En Google Ads konto har en kvalitetsscore og denne skal passes og plejes løbende. Vi anbefaler derfor, at man som minimum bruger 3 måneder før de helt gode resultater viser sig.
Når vi udarbejder grafisk design, er det vigtigt, at vi ved, hvem vi rent faktisk kommunikerer til. Herved bliver vi sikre på, at vi taler til den rigtige målgruppe
Når vi er sikre på, hvordan vi kommunikerer til målgruppen, sætter vores designer flere eksempler op, så du har lidt at vælge imellem til din virksomhed
Når du og vi har fastlagt, hvilken designstil vi ønsker at arbejde videre med, færdiggør vores designer det endelige design og sætter det op på den ønskede platform.
Vi glæder os til at høre om dine drømme og visioner for din virksomhed og dit brand.
Send os en besked, og lad os tage en uforpligtende samtale for at få afdækket alle dine behov.
Copyright © 2022 Viral Media | Support@viralmedia.dk
Vi vil gerne høre mere om dit projekt eller dine udfordringer.
Har du lyst til at høre mere om hvad vi kan hjælpe dig med, så book en helt uforpligtende samtale herunder