Google bureau

Google Ads Bureau – MarkedsfĂžring, der kan mĂŠrkes pĂ„ bundlinjen

Vores eksperter har mindst 5 Ă„rs erfaring med annoncering for seriĂžse virksomheder.

 

Vil du have flere potentielle kunder i din forretning uden at lĂžfte en finger?

Vi har arbejdet med Google Ads i mange Är. Vi er Google Partners, hvilket betyder, at vores annoncÞrer gennemgÄr trÊning og prÞver fra Google lÞbende. Det sikrer, at vi er opdateret pÄ den nyeste viden og pÄ bedst mulig vis ruster os til at skabe gode resultater for vores kunder. Det betyder ogsÄ, at vi har et direkte talerÞr til Google, der har stor interesse i, at virksomheder som vores er i stand til at gÞre en forskel pÄ bundlinjen for vores kunder.

Herunder har vi samlet et overblik over dine muligheder og de forskellige annoncetyper, du kan benytte, nÄr du arbejder med Google Ads. Det er naturligvis meget forskelligt fra virksomhed til virksomhed, hvilke af disse annonce-typer du kan have den stÞrste effekt af. Ønsker du mere indsigt, tilbyder vi altid en gratis gennemgang af jeres Google Ads-konto forud for potentielt samarbejde.

 

Google Ads annonce-typer:

Tekst-annoncer i Google Search

Tekst-annoncer er en af de mest kendte og almindelige former for annoncering i Google. Det er den, fordi den bare virker supergodt. Du betaler fÞrst, nÄr brugeren klikker, og alle eksponeringer uden klik er dermed gratis. Klikpriser er meget forskellige fra branche til branche. VÊrdien af et klik afhÊnger derfor meget af dÊkningsbidraget pÄ dine produkter.

Google-Search-eksempel

Google Shopping (Produkt-annoncer)

 Har du en webshop, er Google Shopping en absolut nĂždvendighed. NĂ„r brugerne sĂžger pĂ„ ord lige fra ‘T-shirt’ til ‘Reol’, er det Shopping-annoncer, der kommer Ăžverst. PĂ„ mobile sĂžgninger optager det ofte hele skĂŠrmen. Her betaler du som med tekstannoncerne fĂžrst, nĂ„r brugerne klikker. Det betyder altsĂ„, at de har set din pris, set dit produkt og taget et valg om at klikke pĂ„ din annonce. Priserne pr. klik ligger typisk imellem 0-10 kr. pr. klik. Igen er det dog meget forskelligt fra branche til branche.

Google-Search-eksempel

Google Display-netvĂŠrk (Andre hjemmesider)

NĂ„r du annoncerer via display-netvĂŠrket, dukker annoncerne op pĂ„ tvĂŠrs af internettet. Eksemplet her er taget fra Ekstrabladets hjemmeside. I eksemplet benyttes annoncen til remarketing. Display-netvĂŠrket tillader nemlig, at du kan fĂžlge de brugere, der har besĂžgt din hjemmeside, nĂ„r de bevĂŠger sig rundt pĂ„ andre hjemmesider og platforme. De hjemmesider, du vises pĂ„, har med andre ord “lejet” annonceplads ud til Google pĂ„ deres hjemmesider.

Google-Search-eksempel

Google Video-annoncer (YouTube & Display)

Google videoannoncer ser du oftest pÄ Youtube-videoklip. Som du nok har lagt mÊrke til, kan disse annoncer komme som video pÄ forskellige mÄder. De kan bÄde afspilles, inden din youtube video starter, og de kan vÊre der midt i selve klippet. Nogle af dem kan du springe over, andre er du nÞdt til at se til ende. Der er flere muligheder med Google Video-annoncer, end man lige gÄr og tror.

Google-Search-eksempel-Google-Bureau

Google Universal App (Flere platforme)

Googles appkampagner bruger du oftest, hvis du Þnsker flere downloads af din app. Her hjÊlper Google dig med at promovere din app pÄ tvÊrs af de mest populÊre annonceplatforme, som vi har beskrevet ovenfor.

Google-Search-eksempel

1. Gratis gennemgang af din Google Ads-konto

Vi tilbyder gratis gennemgang af din Google Ads-konto. Med gennemgangen fĂžlger en rapport med optimeringsforslag.

2. Vi lĂŠgger en strategi for din annoncering

Det er vigtigt at pÄvirke folk mere end én gang, nÄr det gÊlder annoncering. Derfor er det vigtigt, at din annoncering spiller sammen pÄ forskellige platforme.

3. Flere kunder allerede fra fÞrste mÄned

Mange forventer, at Google Ads bliver en udgift, og bliver derfor overraskede, nÄr de hurtigt kan se de konkrete, positive resultater pÄ bundlinjen.

Kontakt os her, og boost din kundetilstrĂžmning i dag!

Se vores cases

Vi arbejder hÄrdt for at sikre resultater for din online forretning. Hos os kan du forvente en professionel relation og hÞj kvalitet.

VĂŠrd at vide om Google Ads

Google Ads er en disciplin, der kan genere bÄde trafik og salg pÄ lÞbende basis. Modsat SEO kan man med Google Ads skabe resultater og salg allerede fra fÞrste dag. For mange slagsorienterede virksomheder er Google Shopping ogsÄ blevet en vigtig del af deres marketingstrategi.

Hvad er Google ads?

Google Ads, ogsÄ kendt som adwords eller Google annoncering, er en betegnelse for forskellige annoncertyper. Typisk er det de annoncer, du ser Þverst i Googles sÞgeresultater, nÄr du laver en Google-sÞgning. Men platformen er blevet udvidet enormt meget de seneste Är. Du kan derfor se Google Ads i flere forskellige formater pÄ flere og flere forskellige platforme. 

Du ser dem bÄde som tekstannoncer Þverst i Googles sÞgeresultater, men de kommer ogsÄ som shoppingannoncer, display-annoncer pÄ andre platforme og som video format pÄ bl.a. Youtube.

De kommer i mange forskellige formater og kan bruges til at skabe leads pÄ flere forskellige mÄder. Derfor er det vÊrd at overveje, hvad den bedste annonceform er for dig og din virksomhed.

Hvad er display annoncer?

NĂ„r du annoncerer via display-netvĂŠrket, dukker annoncerne op pĂ„ tvĂŠrs af internettet. Eksemplet lĂŠngere oppe er taget fra Ekstrabladets hjemmeside. I eksemplet er annoncen benyttet til remarketing. Display-netvĂŠrket tillader nemlig, at du kan fĂžlge de brugere, der har besĂžgt din hjemmeside, nĂ„r de bevĂŠger sig rundt pĂ„ andre hjemmesider og platforme. De hjemmesider, dine annoncer vises pĂ„, har med andre ord “lejet” annonceplads ud til Google pĂ„ deres hjemmesider.

Hvad er Google Universal App?

Googles appkampagner bruger du oftest, hvis du Þnsker flere downloads af din app. Her hjÊlper Google dig med at promovere din app pÄ tvÊrs af de mest populÊre annonceplatforme. Her hjÊlper Google dig med at udvÊlge de annonceformer, som vil konvertere bedst for at fÄ flest mulige downloads af din app.

Hvad er ROI?

ROI stÄr for Return of Investment (returnering af investering) og betyder her, som der ogsÄ ligger i ordet: Hvad du fÄr tilbage for dine annoncerkroner. SÄ hvis du bruger 100 kr. i annoncering, hvor mange af de 100 kr. fÄr du sÄ tilbage.

Jo hĂžjere en ROI, desto bedre.

Samme tanke og forkortelse bruges ogsÄ i mange andre annoncesammenhÊnge, som f.eks. med Facebook-annoncer.

Hvad er Google Shopping?

Har du en webshop, er Google Shopping en absolut nĂždvendighed. NĂ„r brugerne sĂžger pĂ„ ord lige fra ‘T-shirt’ til ‘Reol’, sĂ„ er det Shopping-annoncer, der kommer Ăžverst i sĂžgningen. PĂ„ mobile sĂžgninger optager det ofte hele skĂŠrmen. Her betaler du som med tekstannoncer fĂžrst, nĂ„r brugerne klikker pĂ„ din annonce. Det betyder altsĂ„, at de har set din pris, set dit produkt og har taget  et valg om at klikke pĂ„ din annonce. Priserne pr. klik ligger typisk mellem 0-10 kr. pr. klik. Det er dog meget forskelligt fra branche til branche.

Hvad er Youtube-annoncering?

Youtube-annoncer bliver lavet gennem Google Ads. Som du nok har lagt mÊrke til, kan disse annoncer komme op som video pÄ forskellige mÄder. De kan bÄde komme, inden en Youtube-video starter, og de kan komme midt i selve klippet. Nogle af dem kan du springe over. Andre er du nÞdt til at se til ende. Der er flere muligheder med Googles videoannoncer, end man lige gÄr og tror.

Hvad er tekstannoncer?

Tekstannoncer er en af de mest kendte og almindelige former for annoncering i Google. Det er den, fordi den virker supergodt. Du betaler fÞrst, nÄr brugeren klikker, og alle eksponeringer uden klik er dermed gratis. Klikpriser er meget forskellige fra branche til branche, og vÊrdien af et klik afhÊnger meget af dÊkningsbidraget pÄ dine produkter.

Hvad er CTR?

CTR stÄr for Click Through Rate (Klikrate). Det er en procentsats, der betegner, hvor mange af dem, der ser din annoncer, som rent faktisk klikker pÄ den. Du sÊtter CTR op ved at mÄle eksponering op mod kliks.

SÄ hvis din annonce bliver vist til 100 personer, og 45 af dem klikker pÄ den, vil din CTR ligge pÄ 45%.

Nyheder og guides 

Glade kunder fra 50+ projekter

Vi tog fat i Viral Media, da vi Þnskede at fÄ udviklet en ny, moderne og mere brugervenlig hjemmeside. De lyttede til alle vores Þnsker og behov, og de var gode til at komme med forsalg og idéer, til hvordan vi skulle prÊsenteres som motorcykel-forretning. Siden afspejler virkelig, hvem vi er, og hvad vi laver, og har vÊret med til at Þge forespÞrgsler pÄ vores motorcykler.

Lars Laursen

Vagn Jensen Motorcykler

"Det er altid dejligt, nÄr deadlines bliver overholdt, og det mÄ man sige, at den gjorde - og mere til. Viral Media leverede vores hjemmeside prÊcis, som vi havde hÄbet og forestillet, at den skulle vÊre."

Joanna Jackson

Rebr

Vi har brugt Viral Media som konsulenter i forbindelse med etablering af vores nye kursusplatform, til SEO og til opsÊtning af nyhedsmails og salgsflows. Vi er meget tilfredse og landede indenfor 3 mÄneder vores stÞrste kunde nogensinde, ligesom vi har indsamlet 2.500 mails fra potentielle kunder. SÄ ja, de varmeste anbefalinger herfra!

Allan logo

Allan Hermansen

Swaplanguage.com

Vil du hĂžre mere om vores kompetencer?

Chat med os!

eller