Google bureau

Google Ads Bureau – Markedsføring, der kan mærkes på bundlinjen

Vores eksperter har mindst 5 års erfaring med annoncering for seriøse virksomheder.

 

Vil du have flere potentielle kunder i din forretning uden at løfte en finger?

Vi har arbejdet med Google Ads i mange år. Vi er Google Partners, hvilket betyder, at vores annoncører gennemgår træning og prøver fra Google løbende. Det sikrer, at vi er opdateret på den nyeste viden og på bedst mulig vis ruster os til at skabe gode resultater for vores kunder. Det betyder også, at vi har et direkte talerør til Google, der har stor interesse i, at virksomheder som vores er i stand til at gøre en forskel på bundlinjen for vores kunder.

Herunder har vi samlet et overblik over dine muligheder og de forskellige annoncetyper, du kan benytte, når du arbejder med Google Ads. Det er naturligvis meget forskelligt fra virksomhed til virksomhed, hvilke af disse annonce-typer du kan have den største effekt af. Ønsker du mere indsigt, tilbyder vi altid en gratis gennemgang af jeres Google Ads-konto forud for potentielt samarbejde.

 

Google Ads annonce-typer:

Tekst-annoncer i Google Search

Tekst-annoncer er en af de mest kendte og almindelige former for annoncering i Google. Det er den, fordi den bare virker supergodt. Du betaler først, når brugeren klikker, og alle eksponeringer uden klik er dermed gratis. Klikpriser er meget forskellige fra branche til branche. Værdien af et klik afhænger derfor meget af dækningsbidraget på dine produkter.

Google-Search-eksempel

Google Shopping (Produkt-annoncer)

 Har du en webshop, er Google Shopping en absolut nødvendighed. Når brugerne søger på ord lige fra ‘T-shirt’ til ‘Reol’, er det Shopping-annoncer, der kommer øverst. På mobile søgninger optager det ofte hele skærmen. Her betaler du som med tekstannoncerne først, når brugerne klikker. Det betyder altså, at de har set din pris, set dit produkt og taget et valg om at klikke på din annonce. Priserne pr. klik ligger typisk imellem 0-10 kr. pr. klik. Igen er det dog meget forskelligt fra branche til branche.

Google-Search-eksempel

Google Display-netværk (Andre hjemmesider)

Når du annoncerer via display-netværket, dukker annoncerne op på tværs af internettet. Eksemplet her er taget fra Ekstrabladets hjemmeside. I eksemplet benyttes annoncen til remarketing. Display-netværket tillader nemlig, at du kan følge de brugere, der har besøgt din hjemmeside, når de bevæger sig rundt på andre hjemmesider og platforme. De hjemmesider, du vises på, har med andre ord “lejet” annonceplads ud til Google på deres hjemmesider.

Google-Search-eksempel

Google Video-annoncer (YouTube & Display)

Google videoannoncer ser du oftest på Youtube-videoklip. Som du nok har lagt mærke til, kan disse annoncer komme som video på forskellige måder. De kan både afspilles, inden din youtube video starter, og de kan være der midt i selve klippet. Nogle af dem kan du springe over, andre er du nødt til at se til ende. Der er flere muligheder med Google Video-annoncer, end man lige går og tror.

Google-Search-eksempel-Google-Bureau

Google Universal App (Flere platforme)

Googles appkampagner bruger du oftest, hvis du ønsker flere downloads af din app. Her hjælper Google dig med at promovere din app på tværs af de mest populære annonceplatforme, som vi har beskrevet ovenfor.

Google-Search-eksempel

1. Gratis gennemgang af din Google Ads-konto

Vi tilbyder gratis gennemgang af din Google Ads-konto. Med gennemgangen følger en rapport med optimeringsforslag.

2. Vi lægger en strategi for din annoncering

Det er vigtigt at påvirke folk mere end én gang, når det gælder annoncering. Derfor er det vigtigt, at din annoncering spiller sammen på forskellige platforme.

3. Flere kunder allerede fra første måned

Mange forventer, at Google Ads bliver en udgift, og bliver derfor overraskede, når de hurtigt kan se de konkrete, positive resultater på bundlinjen.

Kontakt os her, og boost din kundetilstrømning i dag!

Se vores cases

Vi arbejder hårdt for at sikre resultater for din online forretning. Hos os kan du forvente en professionel relation og høj kvalitet.

Værd at vide om Google Ads

Google Ads er en disciplin, der kan genere både trafik og salg på løbende basis. Modsat SEO kan man med Google Ads skabe resultater og salg allerede fra første dag. For mange slagsorienterede virksomheder er Google Shopping også blevet en vigtig del af deres marketingstrategi.

Hvad er Google ads?

Google Ads, også kendt som adwords eller Google annoncering, er en betegnelse for forskellige annoncertyper. Typisk er det de annoncer, du ser øverst i Googles søgeresultater, når du laver en Google-søgning. Men platformen er blevet udvidet enormt meget de seneste år. Du kan derfor se Google Ads i flere forskellige formater på flere og flere forskellige platforme. 

Du ser dem både som tekstannoncer øverst i Googles søgeresultater, men de kommer også som shoppingannoncer, display-annoncer på andre platforme og som video format på bl.a. Youtube.

De kommer i mange forskellige formater og kan bruges til at skabe leads på flere forskellige måder. Derfor er det værd at overveje, hvad den bedste annonceform er for dig og din virksomhed.

Hvad er display annoncer?

Når du annoncerer via display-netværket, dukker annoncerne op på tværs af internettet. Eksemplet længere oppe er taget fra Ekstrabladets hjemmeside. I eksemplet er annoncen benyttet til remarketing. Display-netværket tillader nemlig, at du kan følge de brugere, der har besøgt din hjemmeside, når de bevæger sig rundt på andre hjemmesider og platforme. De hjemmesider, dine annoncer vises på, har med andre ord “lejet” annonceplads ud til Google på deres hjemmesider.

Hvad er Google Universal App?

Googles appkampagner bruger du oftest, hvis du ønsker flere downloads af din app. Her hjælper Google dig med at promovere din app på tværs af de mest populære annonceplatforme. Her hjælper Google dig med at udvælge de annonceformer, som vil konvertere bedst for at få flest mulige downloads af din app.

Hvad er ROI?

ROI står for Return of Investment (returnering af investering) og betyder her, som der også ligger i ordet: Hvad du får tilbage for dine annoncerkroner. Så hvis du bruger 100 kr. i annoncering, hvor mange af de 100 kr. får du så tilbage.

Jo højere en ROI, desto bedre.

Samme tanke og forkortelse bruges også i mange andre annoncesammenhænge, som f.eks. med Facebook-annoncer.

Hvad er Google Shopping?

Har du en webshop, er Google Shopping en absolut nødvendighed. Når brugerne søger på ord lige fra ‘T-shirt’ til ‘Reol’, så er det Shopping-annoncer, der kommer øverst i søgningen. På mobile søgninger optager det ofte hele skærmen. Her betaler du som med tekstannoncer først, når brugerne klikker på din annonce. Det betyder altså, at de har set din pris, set dit produkt og har taget  et valg om at klikke på din annonce. Priserne pr. klik ligger typisk mellem 0-10 kr. pr. klik. Det er dog meget forskelligt fra branche til branche.

Hvad er Youtube-annoncering?

Youtube-annoncer bliver lavet gennem Google Ads. Som du nok har lagt mærke til, kan disse annoncer komme op som video på forskellige måder. De kan både komme, inden en Youtube-video starter, og de kan komme midt i selve klippet. Nogle af dem kan du springe over. Andre er du nødt til at se til ende. Der er flere muligheder med Googles videoannoncer, end man lige går og tror.

Hvad er tekstannoncer?

Tekstannoncer er en af de mest kendte og almindelige former for annoncering i Google. Det er den, fordi den virker supergodt. Du betaler først, når brugeren klikker, og alle eksponeringer uden klik er dermed gratis. Klikpriser er meget forskellige fra branche til branche, og værdien af et klik afhænger meget af dækningsbidraget på dine produkter.

Hvad er CTR?

CTR står for Click Through Rate (Klikrate). Det er en procentsats, der betegner, hvor mange af dem, der ser din annoncer, som rent faktisk klikker på den. Du sætter CTR op ved at måle eksponering op mod kliks.

Så hvis din annonce bliver vist til 100 personer, og 45 af dem klikker på den, vil din CTR ligge på 45%.

Nyheder og guides 

Glade kunder fra 50+ projekter

Vi tog fat i Viral Media, da vi ønskede at få udviklet en ny, moderne og mere brugervenlig hjemmeside. De lyttede til alle vores ønsker og behov, og de var gode til at komme med forsalg og idéer, til hvordan vi skulle præsenteres som motorcykel-forretning. Siden afspejler virkelig, hvem vi er, og hvad vi laver, og har været med til at øge forespørgsler på vores motorcykler.

Lars Laursen

Vagn Jensen Motorcykler

"Det er altid dejligt, når deadlines bliver overholdt, og det må man sige, at den gjorde - og mere til. Viral Media leverede vores hjemmeside præcis, som vi havde håbet og forestillet, at den skulle være."

Joanna Jackson

Rebr

Vi har brugt Viral Media som konsulenter i forbindelse med etablering af vores nye kursusplatform, til SEO og til opsætning af nyhedsmails og salgsflows. Vi er meget tilfredse og landede indenfor 3 måneder vores største kunde nogensinde, ligesom vi har indsamlet 2.500 mails fra potentielle kunder. Så ja, de varmeste anbefalinger herfra!

Allan logo

Allan Hermansen

Swaplanguage.com

Vil du høre mere om vores kompetencer?

Chat med os!

eller