Sådan sætter du Facebook Pixel op: Et vigtigt værktøj

Hvordan sætter du Facebook Pixel op? Her får du en guide, hvor vi leder dig nemt og enkelt gennem Facebook Business Manager mod Facebook Pixel.

Først bør du dog vide, hvad Facebook Pixel helt præcist kan bruges til. For Facebook Pixel er mellemledet mellem din Facebook Business Manager, din Facebook-annoncering og din hjemmesideaktivitet. Dem kobler med andre ord din hjemmeside sammen med Facebook. Du kan så følge dine brugeres aktivitet, som du kan bruge til at målrette annoncer på Facebook endnu mere. Og dét er vi i den grad interesserede i.

Nuvel. Så er vi gennem forklaringsdelen. Videre til Facebook Pixel-guiden!

Step 1: Tryk i din Facebook Business Manager på ”Pixels” under ”Måling og rapportering”:

Step 2: Klik herefter på , og tyk så ”Facebook-pixel”:

 

Step 3: Udfyld dit Facebook Pixel-navn og angiv gerne din webside, som du ønsker at spore. Herefter tryk på :

Step 4: Vælg så, hvordan du vil installere pixelkoden. Vi har her valgt ”Føj manuelt pixelkode til webside”, så vi selv kan tilføje koden senere i guiden:

Step 5: Dernæst kommer der en lang Facebook Pixel-kode frem. Kopier koden til udklipsholderen (altså Ctrl+C):

Step 6: Åbn derefter et nyt browservindue, gå ind på din WordPress-side (eller anden hjemmesideopsætningsside), find DIVI i venstre sidemenu, og tryk på ”Temaindstillinger”:

Step 7: Her dukker DIVI-menuen op. Tryk på ”Integration”, for nu skal vi have Facebook Pixel-koden integreret:

Step 8: Tilføj Facebook Pixel-koden på din blog. Det burde gerne se således ud, når du har kopieret den ind:

Step 9: Husk! at trykke på nederst på siden!

 

Step 10: Gå tilbage til Facebook Business Manager, og tryk  i Facebook Pixel-installer!

Step 11: Vælgher, hvordan du vil tilføje hændelseskode til din Facebook Pixel. Det er meget normalt at vælge ”Brug Facebook værktøj til opsætning af hændelser”:

Og voila! Så burde din Facebook Pixel være sat i gang, så din Facebook Business Manager og din hjemmeside nu er koblet sammen. Du kan nu via Facebook Pixel helt automatisk tracke dine brugeres adfærd og sende annoncer i deres retning.

Hvis det fortsat driller, kan vi hos Viral Media hjælpe dig med opsætningen af Facebook Pixel. Kontakt os her.

//Rasmus

OBS! Og husk lige, at vi har rigeligt med andre guides og blogindlæg, der kan hjælpe dig rundt i den digitale markedsføring – eller bare i Facebook Business Manager. Du finder alle disse blogposts her.

Har du brug for at vide mere?

Matias Simonsen

Matias Simonsen

Har du spørgsmål, eller har du lyst til at høre mere om hvad vi kan hjælpe dig med, så book en helt uforpligtende samtale herunder

Nyheder og guides

Tilmeld dig nyhedsbrevet og læs vores blog, for at holde dig opdateret på nye trends og tendenser inden for udvikling og digital markedsføring

Datatilsynets afgørelse omkring Google Analytics! 2022

Så kom afgørelsen fra Datatilsynet omkring anvendelsen af Google Analytics i Danmark. Vi har tidligere skrevet omkring afgørelser i både …

Læs mere

Sådan fjerner du nemt baggrunden på et billede

Her er 4 hurtige måder at fjerne baggrunden på dit billede uden at gå skal gøre noget arbejde. Du behøver …

Læs mere

Adobe har købt Figma

For få dage siden kom nyheden ud at Adobe har købt Figma for $20 miliarder. Hvad er Figma Figma er …

Læs mere

Snak med en ekspert!

Vi vil gerne høre mere om dit projekt eller dine udfordringer. 

Har du lyst til at høre mere om hvad vi kan hjælpe dig med, så book en helt uforpligtende samtale herunder

Vi glæder os til at høre fra dig!