Facebook Annoncering

Facebook-annoncering & Instagram-annoncering

Få flere kunder gennem visuel storytelling og Facebook-annoncering! 

Ønsker i at formidle jeres brand visuelt gennem video og billeder?

Facebook-platformen er virkelig effektiv til annoncering og kampagner. Her kan du fortælle en historie og connecte med brugerne på et helt andet niveau, end en tekstannonce i Google kan. Facebook-annoncering er utroligt effektivt. Særligt for produkter/services, som ikke egner sig godt til den måde, hvorpå folk søger på i Google. Det kunne eksempelvis være designertøj, som ikke hører til ved siden af tilbuds-brands og masseproducenter som ASOS eller Zalando. Eller en designerstol, som ikke høre til ved siden af IKEA og JYSK.

Facebook-platformen og Instagram-platformen hænger sammen. Al annoncering på disse platforme styres derfor fra samme sted og af de samme eksperter. Begge er visuelle medier, så er du i en virksomhed, der i høj grad afhænger af visuel kommunikation, kan Facebook- og Instagram-annoncering være stærke og effektive værktøjer at mestre.

Forstå målsætninger & Facebooks algoritme

Facebook-algoritmen lærer ud fra de resultater, dine annoncer skaber. Mange prøver selv ved at vælge salg i oversigten herunder og forventer, at de fra dag ét kan genere salg på den måde.

Facebook-algoritmen kan ikke finde de rigtige mennesker uden et stort nok datagrundlag. Faktisk skal man have 50 konverteringer om dagen, før algoritmen kan tilpasse denne målsætning korrekt. Og altså ramme de rigtige brugere.

Facebook-annoncetyper

Billede- & Video-annoncer

Med billede- og videoannoncer kan du fremvise dit produkt, din service eller dit brand på en unik måde til din ønskede målgruppe. Skabe mere trafik, flere leads eller flere salg på din hjemmeside.

Dine billede- og videoannoncer kan vises på Facebook, Instagram, i messenger og Audience Networket.

Vi ved, at videoer generelt opnår LANGT større reach end alt andet indhold på sociale medier, og det samme gælder med videoannoncer.

Karrusel-annoncer

Karruselformatet giver dig mulighed for at vise:
– 2 eller flere billeder og/eller videoer.
– 2 eller flere overskrifter og links.
– 2 eller flere opfordringer til handling i en enkelt annonce.

Alle, der ser din annonce, kan derefter rulle gennem karruselkortene ved at stryge på mobiltelefoner eller tablets eller ved at klikke på pilene på en computerskærm.

Karruselformatet kan bruges til forskellige virksomheder og behov. Annoncører har brugt det til at fremvise ejendomme, servicetilbud, begivenheder og meget mere.

Kollektions-annoncer

Facebooks kollektionsannoncer bruges oftest af tøj-webshops. Men de kan med lidt god fantasi også bruges af dig, som ønsker at vise produkter på en smart Facebook-annonceopsætning.

Denne annonceform minder meget om karruselannoncen. Men som vist på billedet bliver din kollektion vist på en lidt anderledes måde end karruselannoncerne.

Lead-ads

Leadannoncer giver dig mulighed for at finde folk, der kan være interesserede i dine produkter eller dine tjenester. Dem indsamler leadannoncen oplysninger om.

Ved hjælp af en lynformular kan du indsamle oplysninger som f.eks. navn, e-mailadresse, telefonnummer m.m. Disse formularer lader dig endda inkludere spørgsmål, som hjælper til at forstå dine potentielle kunder og derved nå dine forretningsmål.

Værd at vide om Facebook-annoncering

Der er mange muligheder med Facebook annoncering. Succes på denne platform kræver godt content i form af gode videoer og flotte billeder. Det kræver en reel værditilførelse til brugerne. Bruger du intetsigende content, drukner brugeren i mængden af andres professionelle indhold, som dominerer både Facebook- og Instagram-platformen.

Du har måske før set opslag, hvor der er påsat et lille mærkat med order “Sponseret”. Det kan være både fra sider, du følger, men også fra sider og produkter, du ikke nødvendigvis følger. Disse indlæg er sat op via en Facebook-annonce-administrator og kaldes for Facebook-annoncering.

De kommer i forskellige former og formater. De kan bruges som et effektivt værktøj i din marketingstrategi, hvad enten målet er salg, trafik- eller leadgenerering.

Mulighederne er mange med Facebook-annoncering. Som side note kan du, mens du sætter dine Facebook-annoncer op, også valgt at få flere af disse annoncer vist på Instagram.

Der er flere måder at sætte Facebook-kampagner og -annoncer op på.

Det kan både gøres gennem Facebooks annonceadminstrator, som du finder gennem din sides Business Manager. Samtidig kan det også gøres gennem Facebooks Power Editor. Valget afhænger af dine ønskede præferencer. Det er ikke alle, der finder annonceadministration specielt intuitiv. De fleste vælger derfor at bruge deres Power Editor i stedet, som i øvrigt også findes gennem din sides Business Manager.

Step for step-opsætning:
– Vælg målsætning
– Vælg din målgruppe
– Vælg, hvor din annonce skal vises
– Vælg dit budget
– Vælg formatet på din annonce
– Afgiv din ordre, og sæt igang!

Facebooks lead-ads er et fantastisk værktøj til at indsamle leads i form af email-adresser. Disse kan du senere bruge i din emailmarkedsføring. Facebook har gjort det så nemt, så når du klikker på den fangende lead-annonce, kommer der en formular frem, som din kunde eller potentielle kunde nemt og hurtigt kan udfylde.

Dette gør det både nemmere for dig og for brugeren af tilmelde sig dit nyhedsbrev eller lignende emailkampanger.

Facebooks kollektionsannoncer bruges oftest af tøj-webshops. Men det kan med lidt god fantasi også bruges af andre, som ønsker at vise nye produkter på en smart måde som Facebook-annonce.

Denne annonceform minder meget om karruselannoncen. Din kollektion bliver dog vist på en lidt anderledes måde end karruselannoncerne.

Karruselformatet giver dig mulighed for at vise:
– 2 eller flere billeder og/eller videoer
– 2 eller flere overskrifter og links
– 2 eller flere opfordringer til handling i en enkelt annonce.

Alle, der ser din annonce, kan derefter rulle gennem karruselkortene ved at stryge på mobiltelefoner eller tablets. På computerskærmen skal de trykke på pile.

Karruselformatet kan bruges til forskellige virksomheder og behov. Annoncører har brugt det til at fremvise ejendomme, servicetilbud og begivenheder. Hvis du f.eks. som rejsebureau udbyder skiferier, kan du fremvise forskellige skiferiedestinationer.

Billedannoncer går ind under kategorien “Tekstannoncer”. De er nogle af de mest almindelige annoncer, du ser på Facebook. Disse kan også laves som video-annoncer, alt efter hvordan du ønsker at præsentere indholdet i din annonce.

Video-annoncer går ind under kategorien “Tekst-annoncer”. Det er nogle af de mest almindelige annoncer, du ser på Facebook. Disse kan også laves som billede-annoncer, alt efter hvordan du ønsker at præsentere indholdet og budskabet i din annonce.

ROAS er en forkortelse af Return on Advertising Spend (Profit på kampagner). Det er et udtryk for, hvor mange af dine brugte kroner på annoncering eller anden marketing aktivitet du faktisk får retur.

Det regnes som en procentvis fortjeneste. Så jo højere din ROAS er, jo bedre.

Sådan vil vi hjælpe dig med Facebook annoncering

Først og fremmest tilbyder vi alle nye kunder en gratis gennemgang af deres annoncekonti, for at gøre det skal vi blot bruge dit Facebook Business ID, hvorefter vi ganske gratis gennemgår din konto og kommer med optimeringsforslag. Alle virksomheder er forskellige og derfor skræddersyer vi en løsning, der passer specifikt til jeres virksomhed.

Vi finder ud af, hvem du kommunikerer til

Når vi udarbejder grafisk design, er det vigtigt, at vi ved, hvem vi rent faktisk kommunikerer til. Herved bliver vi sikre på, at vi taler til den rigtige målgruppe

Vi udarbejder flere forskellige eksempler

Når vi er sikre på, hvordan vi kommunikerer til målgruppen, sætter vores designer flere eksempler op, så du har lidt at vælge imellem til din virksomhed

Vi færdiggør ud fra eksempler og sætter op

Når du og vi har fastlagt, hvilken designstil vi ønsker at arbejde videre med, færdiggør vores designer det endelige design og sætter det op på den ønskede platform.

Kontakt os her, og boost din kundetilstrømning i dag!

Se vores arbejde med Facebook annoncering

Vinbord

Vi solgte alle varer fra restlager for Vinbord.dk via Facebook Ads, læs cases her.

Læs mere →

Kognitiv Facebook Ads

Vi opsatte Facebook annoncering og holdte oplæg om digitalisering for Kognitiv.dk

Læs mere →
Bongusta-Facebook-Ads

Bongusta Facebook Ads

Vi har for Bongusta lavet en komplet opsætning og optimering af deres Facebook Ads konto.

Læs mere →

Snak med en ekspert!

Vi vil gerne høre mere om dit projekt eller dine udfordringer. 

Har du lyst til at høre mere om hvad vi kan hjælpe dig med, så book en helt uforpligtende samtale herunder

Vi glæder os til at høre fra dig!