Facebook Annoncering

Facebook-annoncering & Instagram-annoncering

FÄ flere kunder gennem visuel storytelling og Facebook-annoncering! 

Ønsker du at formidle jeres brand visuelt gennem video og billeder?

Facebook-platformen er virkelig effektiv til annoncering og kampagner. Her kan du fortÊlle en historie og connecte med brugerne pÄ et helt andet niveau, end en tekstannonce i Google kan. Facebook-annoncering er utroligt effektivt. SÊrligt for produkter/services, som ikke egner sig godt til den mÄde, hvorpÄ folk sÞger pÄ i Google. Det kunne eksempelvis vÊre designertÞj, som ikke hÞrer til ved siden af tilbuds-brands og masseproducenter som ASOS eller Zalando. Eller en designerstol, som ikke hÞre til ved siden af IKEA og JYSK.

Facebook-platformen og Instagram-platformen hÊnger sammen. Al annoncering pÄ disse platforme styres derfor fra samme sted og af de samme eksperter. Begge er visuelle medier, sÄ er du i en virksomhed, der i hÞj grad afhÊnger af visuel kommunikation, kan Facebook- og Instagram-annoncering vÊre stÊrke og effektive vÊrktÞjer at mestre.

ForstÄ mÄlsÊtninger & Facebooks algoritme

Facebook-algoritmen lÊrer ud fra de resultater, dine annoncer skaber. Mange prÞver selv ved at vÊlge salg i oversigten herunder og forventer, at de fra dag ét kan genere salg pÄ den mÄde.

Facebook-algoritmen kan ikke finde de rigtige mennesker uden et stort nok datagrundlag. Faktisk skal man have 50 konverteringer om dagen, fÞr algoritmen kan tilpasse denne mÄlsÊtning korrekt. Og altsÄ ramme de rigtige brugere.

Facebook-annoncetyper:

Billede- & Video-annoncer

Med billede- og videoannoncer kan du fremvise dit produkt, din service eller dit brand pÄ en unik mÄde til din Þnskede mÄlgruppe. Skabe mere trafik, flere leads eller flere salg pÄ din hjemmeside.

Dine billede- og videoannoncer kan vises pÄ Facebook, Instagram, i messenger og Audience Networket.

Vi ved, at videoer generelt opnÄr LANGT stÞrre reach end alt andet indhold pÄ sociale medier, og det samme gÊlder med videoannoncer.

 

Google-Search-eksempel

Karrusel-annoncer

Karruselformatet giver dig mulighed for at vise:
– 2 eller flere billeder og/eller videoer.
– 2 eller flere overskrifter og links.
– 2 eller flere opfordringer til handling i en enkelt annonce.

Alle, der ser din annonce, kan derefter rulle gennem karruselkortene ved at stryge pÄ mobiltelefoner eller tablets eller ved at klikke pÄ pilene pÄ en computerskÊrm.

Karruselformatet kan bruges til forskellige virksomheder og behov. AnnoncĂžrer har brugt det til at fremvise ejendomme, servicetilbud, begivenheder og meget mere.

Google-Search-eksempel

Kollektions-annoncer

Facebooks kollektionsannoncer bruges oftest af tÞj-webshops. Men de kan med lidt god fantasi ogsÄ bruges af dig, som Þnsker at vise produkter pÄ en smart Facebook-annonceopsÊtning.

Denne annonceform minder meget om karruselannoncen. Men som vist pÄ billedet bliver din kollektion vist pÄ en lidt anderledes mÄde end karruselannoncerne.

Google-Search-eksempel

Lead-ads

Leadannoncer giver dig mulighed for at finde folk, der kan vĂŠre interesserede i dine produkter eller dine tjenester. Dem indsamler leadannoncen oplysninger om.

Ved hjÊlp af en lynformular kan du indsamle oplysninger som f.eks. navn, e-mailadresse, telefonnummer m.m. Disse formularer lader dig endda inkludere spÞrgsmÄl, som hjÊlper til at forstÄ dine potentielle kunder og derved nÄ dine forretningsmÄl.

Google-Search-eksempel

1. Gratis gennemgang af din Facebook-konto

Vi tilbyder gratis gennemgang af din Facebook Business Administrator. Med gennemgangen fĂžlger en rapport med konkrete optimeringsforslag.

2. Vi lĂŠgger en strategi for din annoncering

Det er vigtigt at pÄvirke folk mere end én gang, nÄr det gÊlder annoncering. Derfor er det essentielt, at din annoncering spiller sammen pÄ tvÊrs af platforme.

3. Flere kunder allerede fra fÞrste mÄned

Mange forventer, at annoncering bliver en udgift. De bliver hurtigt overraskede, nÄr de kan se de konkrete resultater pÄ bundlinjen nÊrmest med det samme.

Kontakt os her, og boost din kundetilstrĂžmning i dag!

Se vores cases

Vi arbejder hÄrdt for at sikre resultater for din online forretning. Hos os kan du forvente en professionel relation og hÞj kvalitet.

VĂŠrd at vide om Facebook-annoncering

Der er mange muligheder med Facebook annoncering. Succes pÄ denne platform krÊver godt content i form af gode videoer og flotte billeder. Det krÊver en reel vÊrditilfÞrelse til brugerne. Bruger du intetsigende content, drukner brugeren i mÊngden af andres professionelle indhold, som dominerer bÄde Facebook- og Instagram-platformen.

Hvad er Facebook-annoncering?

Du har mĂ„ske fĂžr set opslag, hvor der er pĂ„sat et lille mĂŠrkat med order “Sponseret”. Det kan vĂŠre bĂ„de fra sider, du fĂžlger, men ogsĂ„ fra sider og produkter, du ikke nĂždvendigvis fĂžlger. Disse indlĂŠg er sat op via en Facebook-annonce-administrator og kaldes for Facebook-annoncering.

De kommer i forskellige former og formater. De kan bruges som et effektivt vÊrktÞj i din marketingstrategi, hvad enten mÄlet er salg, trafik- eller leadgenerering.

Mulighederne er mange med Facebook-annoncering. Som side note kan du, mens du sÊtter dine Facebook-annoncer op, ogsÄ valgt at fÄ flere af disse annoncer vist pÄ Instagram.

Hvad er lead-ads?

Facebooks lead-ads er et fantastisk vÊrktÞj til at indsamle leads i form af email-adresser. Disse kan du senere bruge i din emailmarkedsfÞring. Facebook har gjort det sÄ nemt, sÄ nÄr du klikker pÄ den fangende lead-annonce, kommer der en formular frem, som din kunde eller potentielle kunde nemt og hurtigt kan udfylde. 

Dette gÞr det bÄde nemmere for dig og for brugeren af tilmelde sig dit nyhedsbrev eller lignende emailkampanger.

Hvad er karrusel-annoncer?

Karruselformatet giver dig mulighed for at vise:
– 2 eller flere billeder og/eller videoer
– 2 eller flere overskrifter og links
– 2 eller flere opfordringer til handling i en enkelt annonce.

Alle, der ser din annonce, kan derefter rulle gennem karruselkortene ved at stryge pÄ mobiltelefoner eller tablets. PÄ computerskÊrmen skal de trykke pÄ pile.

Karruselformatet kan bruges til forskellige virksomheder og behov. AnnoncĂžrer har brugt det til at fremvise ejendomme, servicetilbud og begivenheder. Hvis du f.eks. som rejsebureau udbyder skiferier, kan du fremvise forskellige skiferiedestinationer.

Hvad er billedannoncer?

Billedannoncer gĂ„r ind under kategorien “Tekstannoncer”. De er nogle af de mest almindelige annoncer, du ser pĂ„ Facebook. Disse kan ogsĂ„ laves som video-annoncer, alt efter hvordan du Ăžnsker at prĂŠsentere indholdet i din annonce.

Hvordan laver man Facebook-annoncering?

Der er flere mÄder at sÊtte Facebook-kampagner og -annoncer op pÄ.

Det kan bÄde gÞres gennem Facebooks annonceadminstrator, som du finder gennem din sides Business Manager. Samtidig kan det ogsÄ gÞres gennem Facebooks Power Editor. Valget afhÊnger af dine Þnskede prÊferencer. Det er ikke alle, der finder annonceadministration specielt intuitiv. De fleste vÊlger derfor at bruge deres Power Editor i stedet, som i Þvrigt ogsÄ findes gennem din sides Business Manager.

Step for step-opsĂŠtning:
– VĂŠlg mĂ„lsĂŠtning
– VĂŠlg din mĂ„lgruppe
– VĂŠlg, hvor din annonce skal vises
– VĂŠlg dit budget 
– VĂŠlg formatet pĂ„ din annonce
– Afgiv din ordre, og sĂŠt igang!

Hvad er kollektions-annoncer?

Facebooks kollektionsannoncer bruges oftest af tÞj-webshops. Men det kan med lidt god fantasi ogsÄ bruges af andre, som Þnsker at vise nye produkter pÄ en smart mÄde som Facebook-annonce.

Denne annonceform minder meget om karruselannoncen. Din kollektion bliver dog vist pÄ en lidt anderledes mÄde end karruselannoncerne.

Hvad er video-annoncer?

Video-annoncer gĂ„r ind under kategorien “Tekst-annoncer”. Det er nogle af de mest almindelige annoncer, du ser pĂ„ Facebook. Disse kan ogsĂ„ laves som billede-annoncer, alt efter hvordan du Ăžnsker at prĂŠsentere indholdet og budskabet i din annonce.

Hvad er ROAS?

ROAS er en forkortelse af Return on Advertising Spend (Profit pÄ kampagner). Det er et udtryk for, hvor mange af dine brugte kroner pÄ annoncering eller anden marketing aktivitet du faktisk fÄr retur.

Det regnes som en procentvis fortjeneste. SĂ„ jo hĂžjere din ROAS er, jo bedre.

Nyheder og guides 

Glade kunder fra 50+ projekter

Vi tog fat i Viral Media, da vi Þnskede at fÄ udviklet en ny, moderne og mere brugervenlig hjemmeside. De lyttede til alle vores Þnsker og behov, og de var gode til at komme med forsalg og idéer, til hvordan vi skulle prÊsenteres som motorcykel-forretning. Siden afspejler virkelig, hvem vi er, og hvad vi laver, og har vÊret med til at Þge forespÞrgsler pÄ vores motorcykler.

Lars Laursen

Vagn Jensen Motorcykler

"Det er altid dejligt, nÄr deadlines bliver overholdt, og det mÄ man sige, at den gjorde - og mere til. Viral Media leverede vores hjemmeside prÊcis, som vi havde hÄbet og forestillet, at den skulle vÊre."

Joanna Jackson

Rebr

Vi har brugt Viral Media som konsulenter i forbindelse med etablering af vores nye kursusplatform, til SEO og til opsÊtning af nyhedsmails og salgsflows. Vi er meget tilfredse og landede indenfor 3 mÄneder vores stÞrste kunde nogensinde, ligesom vi har indsamlet 2.500 mails fra potentielle kunder. SÄ ja, de varmeste anbefalinger herfra!

Allan logo

Allan Hermansen

Swaplanguage.com

Vil du hĂžre mere om vores kompetencer?

Chat med os!

eller