Email Marketing & Nyhedsbreve

Sælg på autopilot med automatiske mailflows

Vores eksperter har mindst 5 ĂĄrs erfaring med tekstforfatning og nyhedsbreve!

Email marketing er kommet for at blive

Email er gennem de senere år blevet mere og mere populært. Det havde en kort periode med nedgang, men som følge af samfundets digitalisering bruger flere og flere mennesker deres email til mange forskellige ting. Skat, lønsedler, borger.dk og en masse andet. Det er blevet et seriøst rum, som vi alle er tvunget til at bruge for at tage del i det moderne samfund.

Det er også en af grundende til, at seriøse virksomheder bør overveje email-marketing. Fordelen er, at du på autopilot kan føre dine brugere gennem automatiske flows (altså serier af emails).

For nogle lyder nyhedsbreve som spam, men hvad de ikke ved er, at en af de mest fornemme discipliner inden for email marketing er polarisering. Det betyder, at det er vigtig, at vi skræmmer enkelte væk, og at de i disse situationer ikke er mere end et klik væk fra at slippe for flere emails. De lister med kunde-mails, som ikke framelder sig, og som du opbygger over tid, bliver derfor en mere og mere koncentreret liste over folk, der elsker din virksomhed og dens aktiviteter.

Nyhedsbreve er en utroligt stærk konverterings-driver, og du kan derfor mærke effekten ganske hurtigt efter opsætning af en god email serie. Og sĂĄ koster det jo intet at sende en email – modsat alle de andre former for annoncering og digital markedsføring. Det er en ren tidsinvestering, som kan komme dig gevaldigt til gode.

 

Email marketing-platforme

MailChimp

MailChimp er en af de mest kendte og benyttede email marketing-platforme. Måske fordi den er gratis langt hen ad vejen. Det er for de fleste et fint sted at starte.

Her har du mulighed for at opsætte email-lister, lave automatiserede email-flows, designe dine egne flotte emails og mere til.

Dog oplever vi, at flere af vores kunder ikke finder platformen specielt intuitiv. Lige så snart du ønsker lidt flere funktioner, lister eller andre features, ja, så begynder det at koste penge.

Mailchimp logo

ActiveCampaign

Hvis du allerede har lidt kendskab til email-markedsføring, anbefaler vi klart, at du bruger ActiveCampaign. Dette er ikke en gratis platform. Men det er meget mere end bare en email marketing platform!

Samtidig integrerer ActiveCampaign supernemt med langt de fleste signup forms pĂĄ hjemmesider – uden brug af f.eks. Zapier.

activecampaign logo

SendGrid

Denne platform er ligesom MailChimp hovedsageligt fokuseret på email marketing. Platformen minder også rigtig meget om MailChimp, men har et helt andet interface, som mange finder mere intuitivt at bruge. Dette gør hele email marketing-oplevelsen nemmere.

Ligesom MailChimp kommer SendGrid ogsĂĄ i en gratis version og kan klart anbefales, hvis du er ny i email marketing-gamet.

SendGrid-logo

HubSpot

HubSpot er i sig selv ikke en email marketing-platform, men et CRM-system, der tillader dig at holde styr på rigtig mange aspekter af din virksomhed. 

Her kan du holde styr på alle dine forretningsforbindelser og kontakter via email- og chat-funktioner. Du kan lave ads, landingpages og sign-up forms. Du kan holde styr på din salgsprocess og kundeaftaler, samtidig med at du selvfølgelig kan lave email marketing og meget mere.

HubSpot-Logo

1. Vi laver en plan for din email marketing

Sammen finder vi ud af, hvad målet for jeres email-markedsføring er.

2. Vi sætter email flows og automatisering op

NĂĄr mĂĄlet er fastlagt, fĂĄr vi sat et email flow op og fĂĄr sat automatisering i sving.

3. Vi skal have indsamlet emailadresser

Når målet, flowet og automatisering er sat op, skal vi i gang med leadgenerering. 

Kontakt os her, og boost din kundetilstrømning i dag!

Se vores cases

Vi arbejder hårdt for at sikre resultater for din online forretning. Hos os kan du forvente en professionel relation og høj kvalitet.

Værd at vide om email-markedsføring

Vi vil vove at påstå, at det næsten er dumt at udelade email-markedsføring som en del af din marketingstrategi.
Det er et billigt marketing tiltag, og din ROI pĂĄ denne kanal kan ingen andre marketing-tiltag mĂĄle sig med.
SĂĄ der er ingen grund til ikke at overveje det for dig og din virksomhed.

Hvad er email marketing?

Email marketing kan eksekveres pĂĄ mange forskellige mĂĄder. Men den mest hyppige og velkendte mĂĄde er den, vi kender fra nyhedsbreve.

Det er en god og i flere tilfælde gratis måde at interagere med dine følgere, kunder eller potentielle kunder. 

Hvad er automatiserede emails?

Automatiserede emails er et fantastisk redskab, du kan bruge. SĂĄ slipper du for selv at skrive hver enkelt email, du gerne vil sende ud.

Den mest almindelige automatiserede email er en “Velkommen til nyhedsbrevet”-email. Denne mail bliver automatisk sendt ud til alle, der signer up til dit nyhedsbrev. Dertil skal du ogsĂĄ kende til email flow. Her fĂĄr folk udover “Velkommen til nyhedsbrevet” en række andre automatiske emails – enten samme dag eller nogle dage/uger, efter de har modtaget den første.

Hvordan indsamler man emails?

Som det ogsĂĄ nævnes i “Hvor starter man med email marketing?”, er indsamling af emails vigtigt.

Du indsamler email-adresser bl.a. ved at lave email-pop-ups på din hjemmeside eller andre former for sign-up forms. Men det kan faktisk også gøres i lead ads via Facebook eller andre annonceplatforme.

Det handler om at være en lille smule smart og taktisk sørge for at skabe værdi for dine email-subscribers.

F.eks. kan du give dem 10% rabat i din webshop ved at signe up til dit nyhedsbrev.

Fun facts om email markedsføring

Hver anden vil gerne modtage emails fra de virksomheder og forretninger, de handler med.

  • 64% ĂĄbner en email baseret pĂĄ, hvad der stĂĄr i emnefeltet.
  • 7 ud af 10 har brugt en rabatkode, de har modtaget i en email.
  • Emails, der indeholder sociale delingsknapper, har 158% højere click-through rate.
  • Kvinder ĂĄbner 10% oftere emails op pĂĄ mobilen, end mænd gør det.
  • For hver 1$ du bruger pĂĄ email marketing, kommer der i gennemsnit 44,25$ retur.
  • 64% af beslutningstagere læser deres emails direkte pĂĄ mobilen.
Hvad er et email flow?

Hvis du har flere informationer, du gerne vil dele ud til dine nye eller gamle kunder, kan det i flere tilfælde være en god idé at opsætte et email flow. 

Et email flow er en række af emails, der kommer efter hinanden og oplyser eller på anden vis interagerer med dine kunder. Dette kan være med til at få dem til at foretage en bestemt handling.

Det kan være en god idé at opsætte email flow, hvis du har meget på hjerte. Specielt hvis det ville komme til at fylde for meget i en enkelt email. For faste såvel som potentielle kunder gider ikke læse særligt meget ad gangen.

Hvor starter man med email marketing?

Når vi snakker email marketing, handler det i første omgang om at have nogle at sende emails ud til. Det kan være din kundegruppe eller potentielle kunder.

Der er flere forskellige mĂĄder at indsamle emails fra kunder og potentielle kunder. Men som oftest bliver det gjort pĂĄ din hjemmeside med en pop up eller en anden email sign up form.

Hvordan laver man et nyhedsbrev?

Et nyhedsbrev skal oftest sættes op i et emailprogram. Her kan du scrolle lidt op på siden og se vores forslag til, hvilke platforme der er gode at bruge til denne disciplin.

Hvis du er helt ny i gamet, findes der flere platforme, hvor du kan få lov til at starte helt gratis. Men hvis du ønsker et lidt mere avanceret setup med flere automatiserede flows, er det værd at overveje at give lidt penge. Specielt hvis platformen kan opfylde alle dine ønsker for email marketing.

Hvad er email-lister?

En email-liste er en liste over personer/mailadresser, som du kan sende emails til.

Det kan være en liste til “nye subscribers”, “gamle kunder” eller noget helt tredje. 

Det er en god måde at opdele de kunder eller potentielle kunder, du gerne vil sende emails til. Herefter kan du personliggøre dine emails og målrette dem mod de personer, dine emails faktisk er relevante for.

Altså, tænk email-lister som målgrupper.

Nyheder og guides 

Glade kunder fra 50+ projekter

Vi tog fat i Viral Media, da vi ønskede at få udviklet en ny, moderne og mere brugervenlig hjemmeside. De lyttede til alle vores ønsker og behov, og de var gode til at komme med forsalg og idéer, til hvordan vi skulle præsenteres som motorcykel-forretning. Siden afspejler virkelig, hvem vi er, og hvad vi laver, og har været med til at øge forespørgsler på vores motorcykler.

Lars Laursen

Vagn Jensen Motorcykler

"Det er altid dejligt, når deadlines bliver overholdt, og det må man sige, at den gjorde - og mere til. Viral Media leverede vores hjemmeside præcis, som vi havde håbet og forestillet, at den skulle være."

Joanna Jackson

Rebr

Vi har brugt Viral Media som konsulenter i forbindelse med etablering af vores nye kursusplatform, til SEO og til opsætning af nyhedsmails og salgsflows. Vi er meget tilfredse og landede indenfor 3 måneder vores største kunde nogensinde, ligesom vi har indsamlet 2.500 mails fra potentielle kunder. Så ja, de varmeste anbefalinger herfra!

Allan logo

Allan Hermansen

Swaplanguage.com

Vil du høre mere om vores kompetencer?

Chat med os!

eller